Test MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G: podkręcanie
Podkręcanie MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G odbyło się bez ingerencji w konstrukcję akceleratora oraz oprogramowanie układowe, z użyciem programu MSI Afterburner w wydaniu 4.6.3 Beta 2. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 67% (2200 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 70 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1440/1905 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1890-1980 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1800-1980 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1740-1920 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1188 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +90/1000 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2055 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2010-2040 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1950-1980 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1313 MHz
- Limit mocy: +16%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G. Karta graficzna dla wymagających