Test ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP. Średni Turing w najlepszym wydaniu

Test ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP. Średni Turing w najlepszym wydaniu

Test ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP: podkręcanie

Podkręcanie ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP odbyło się bez ingerencji w budowę karty i oprogramowanie układowe, z wykorzystaniem programu MSI Afterburner w wersji 4.6.0 Beta 9. Limit mocy został podniesiony do maksymalnej dostępnej wartości (111%), podobnie jak napięcie rdzenia (aczkolwiek tutaj mam wrażenie, że nie przyniosło to żadnej zmiany). Prędkość obrotową wentylatorów ustawiłem w tym konkretnym przypadku na 45%, co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 60 °C. Podawane poniżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć, wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, która słynie z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU. Można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.

Test karty graficznej ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP - podkręcanie, maksymalne stabilne taktowanie rdzenia oraz VRAM

ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP

Ustawienia domyślne:

  • Taktowanie bazowe/boost: 1515/1830MHz
  • Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1920-1950 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1905-1935 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1890-1920 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1750 MHz

Manualny overclocking:

  • Maksymalne stabilne wartości offset: +100/1000 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2055-2070 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2040-2055 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 2025-2040 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2000 MHz
  • Limit mocy: +11%

Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której zdarzają się tylko chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Wszystkie częstotliwości ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty. Taktowania w moment po włączeniu gry są oczywiście znacznie wyższe, jednak przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie przed przeprowadzeniem testu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP. Średni Turing w najlepszym wydaniu

 0