Deus Ex: Mankind Divided ze wsparciem dla HDR - ale tylko na konsolach

Deus Ex: Mankind Divided ze wsparciem dla HDR - ale tylko na konsolach

Najnowsza produkcja studia Eidos Montreal, Deus Ex: Mankind Divided, otrzymała właśnie patch oznaczony numerem 1.05. Aktualizacja wprowadza do gry obsługę HDR, czyli szerokiego zakresu tonalnego - ale otrzymują ją wyłącznie konsolowe kompilacje.

Microsoft w sierpniu wprowadził konsolę Xbox One S ze złączem HDMI 2.0b, pozwalającą na wyświetlenie obrazu w technice HDR10, dzięki czemu sceny zyskują na naturalności - poprzez drastyczny wzrost kontrastu. Konkurencyjne PlayStation 4 zyskało natomiast wsparcie dla HDR dzięki oprogramowaniu w wersji 4.00. Po premierze kart graficznych z serii AMD Polaris i Nvidia Pascal, komputery osobiste również potrafią wyświetlić grafikę o szerokiej rozpiętości tonalnej. Niestety, na chwilę obecną wyłącznie w teorii.

Xbox One S wcześniej otrzymał dwie produkcje kompatybilne ze standardem HDR10: NBA 2K17 oraz Forza Horizon 3. Obydwie te gry ukazały się także na PC-tach, jednak z jakiegoś powodu z rzeczonych wersji obsługę HDR wyeliminowano. Teraz do tego grona dochodzi Deus Ex: Mankind Divided, notabene multiplatformowy - i znów osoby grające na blaszakach muszą obejść się smakiem. Powód do radości mają za to posiadacze PlayStation 4, bowiem ostatnia odsłona przygód Adama Jensena jest pierwszą grą z HDR na tę platformę.

Co istotne, zza lini horyzontu powoli wyłania się kolejna produkcja z HDR, Gears of War 4, datowana na pierwszą połowę bieżącego miesiąca. Gra ukaże się zarówno na Xbox One, jak i PC-tach. Również w tym przypadku temat szerokiej rozpiętości tonalnej jest niejasny. Podczas pierwszych prezentacji tegorocznych architektur GPU, Nvidia i AMD sporo czasu poświęcili na przechwałki dotyczące HDR... a póki co ta technologia dla PC-towców dostępna jest jedynie iluzorycznie.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Deus Ex: Mankind Divided ze wsparciem dla HDR - ale tylko na konsolach

 0