Alan Wake 2 nie dla właścicieli kart GeForce GTX 10 i Radeon RX 5000

Alan Wake 2 nie dla właścicieli kart GeForce GTX 10 i Radeon RX 5000

Dwa dni temu firma Remedy podzieliła się oficjalnymi wymaganiami systemowymi gry Alan Wake 2 na komputery PC. W porównaniu z innymi nadchodzącymi grami klasy AAA, te wydają się dość wysokie, a twórcy zalecają kartę GeForce RTX2060 już w przypadku niskich ustawień. Wygląda jednak na to, że istnieje powód, dla którego zespół nie umieścił na liście żadnej z kart graficznych z serii GeForce GTX 10 i Radeon RX 5000.

Alan Wake 2 stawia na Mesh Shadery

Według Lea-Newina z Remedy Alan Wake 2 będzie wymagał kart graficznych obsługujących Mesh Shadery. I jak można się domyślić, zarówno seria GeForce GTX 10, jak i Radeon RX 5000, nie obsługują tej funkcji. Tym samym Alan Wake 2 będzie jedną z pierwszych gier, które w pełni wykorzystają możliwości DX12 Ultimate.

Według Lea-Newina z Remedy Alan Wake 2 będzie wymagał kart graficznych obsługujących Mesh Shadery.

 Alan Wake 2

Jak na ironię, wielu graczy na PC zastanawiało się, kiedy zobaczą grę obsługującą Mesh Shadery, a teraz część z nich nie pozostawia na Remedy suchej nikt, bo ich sprzęt nie jest obsługiwany przez Alan Wake 2.

Remedy lubi nowe przesuwać granice

Nie da się ukryć, że Remedy nieustannie przesuwa granice graficzne gier na PC. Wystarczy przypomnieć Quantum Break, grę, która wyszła w 2016 roku i minęły cztery lata, zanim można było w nią grać w rozdzielczości 4K. Control było także jedną z najlepiej wyglądających gier swoich czasów, a teraz Alan Wake 2 będzie miał efekty Path Tracingu.

W przypadku PC mamy więc do czynienia z zabawną sytuacją, gdzie gracze nieustannie proszą o nowego „Crysisa”, ale kiedy na horyzoncie pojawia się takowy, ci sami ludzie zaczynają narzekać na „brak optymalizacji”. Choć warto wspomnieć, że Crysis nie był najlepiej zoptymalizowany, kiedy wyszedł (ze względu na jednowątkowe wykorzystanie procesora).

Alan Wake 2 - wymaganie sprzętowe

Alan Wake - wymagania PC

Wracając do Mesh Shaderów, wbrew pozorom nie jest to taka nowa technologia, bo NVIDIA po raz pierwszy pokazała ją w demie Asteroids wydanym w grudniu 2018 r. Celem tej techniki jest zwiększenie jakości geometrii obiektów widocznych w danej scenie. Trzeba bowiem pamiętać, że zwiększanie poziomu szczegółów geometrycznych może znacznie obniżyć wydajność, zwykle przez zalanie jednostki CPU wywołaniami (draw calls), co może utworzyć tzw. wąskie gardło (bottleneck) na układzie GPU. Technika Mesh Shading umożliwia programistom rozwiązanie tego problemu i dalsze zwiększanie wierności i wydajności przy użyciu nowych technik renderowania, dzięki którym możliwe jest tworzenie światów oferujących niezwykłą liczbę detali w pełnym zakresie pola widzenia. Mesh Shaders jest jednak obsługiwane dopiero od kart graficznych NVIDIA Turing oraz AMD RDNA 2, dlatego też serie GeForce GTX 10 i Radeon RX 5000 zostały pominięte przez Remedy. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Alan Wake 2 nie dla właścicieli kart GeForce GTX 10 i Radeon RX 5000

 0