Alan Wake Remastered: Wymagania sprzętowe. Jest wsparcie dla NVIDIA DLSS, ale brak dla ray tracingu

Alan Wake Remastered: Wymagania sprzętowe. Jest wsparcie dla NVIDIA DLSS, ale brak dla ray tracingu

Poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe dla remastera kultowej gry Alan Wake. W opcjach graficznych znajdziemy NVIDIA DLSS, ale nie ray tracing. Nie znajdziemy też wsparcia dla HDR.

Oczekiwaliście śledzenia promieni w Alan Wake Remastered? No to się zawiedziecie, bo takowego nie otrzymacie. Twórcy decyzję podjęli już na starcie i według nich "dodanie do gry śledzenia promieni oraz wsparcia dla HDR byłoby zbyt czasochłonne, a zasoby zostały przydzielone do bardziej potrzebnych rzeczy. Jesteśmy przekonani, że gra będzie wyglądać świetnie nawet bez śledzenia promieni i HDR". Cóż, na myśl nasuwa się tylko słowo "szkoda", ale skupmy się na rzeczach ważniejszych. Studio d3t wraz z Remedy, czyli twórcami oryginalnej wersji gry, stworzyli remaster na bazie aktualnego silnika gry. Jednak dodano wsparcie dla NVIDIA DLSS i według producentów, gra zadziała na PC tylko na DirectX 12.

Alan Wake Remastered - Wymagania sprzętowe zostały oficjalnie zaprezentowane. Pójdzie Wam?

Studio podzieliło się kilkoma technicznymi kwestiami w sprawie działania gry zarówno na konsolach, jak i komputerach osobistych. Według zapewnień, gra na PlayStation 4 ma działać w rozdzielczości 1080p i 30 fps. Na PlayStation Pro (Quality) w 1296p skalowanego do 2160p w 30 fps, a w trybie Performance - w 1080p i 60 fps. Na Xbox One otrzymamy 900p i 30 fps, na Xbox one X 1440p skalowane do 2160p i 30 fps w trybie Quality oraz 1080p 60fps w trybie Performance. Obie konsole nowej generacji, czyli Xbox Series X oraz PlayStation 5, uruchomią grę w rozdzielczości 1440p skalowane do 2160p zachowując płynność na poziomie 60 fps. Xbox Series S natomiast musi zadowolić się 1080p 60 fps. Co z wersją na pecety? Wymagania sprzętowe Alan Wake Remastered znajdziesz poniżej.

Alan Wake Remastered - Wymagania sprzętowe PC:

Minimalne:

  • Procesor - Intel Core i5 3340
  • Karta graficzna - GeForce GTX 960 2 GB
  • Pamięć RAM - 8 GB
  • Dysk - 36 GB
  • System operacyjny - Windows 10, DirectX 12

Rekomendowane:

  • Procesor - Intel Core i7 3770
  • Karta graficzna - GeForce GTX 1060 6 GB
  • Pamięć RAM - 16 GB
  • Dysk - 36 GB
  • System operacyjny - Windows 10, DirectX 12

Producent podał także listę opcji, którą znajdziemy w grze. Oprócz standardowych suwaków odpowiedzialnych za cienie, V-sync, rozdzielczość, rozmycie ekranu, filmowe ziarno itp. znajdziemy również technikę skalowania obrazu NVIDIA DLSS oraz HBAO+, autorski algorytm wyliczania efektu okluzji otoczenia od NVIDII. Producent zapewnia także, że gra w wspiera proporcje obrazu 21:9, choć wszystkie prerenderowane przerywniki filmowe nadal będą odtwarzane w 16:9. Spodziewajcie się więc albo czarnych pasów po bokach, albo - gorsza, rozciągnięcia obrazu. No dobra, ale w pójdzie Wam na ultra? Piszcie w komentarzach.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Alan Wake Remastered: Wymagania sprzętowe. Jest wsparcie dla NVIDIA DLSS, ale brak dla ray tracingu

 0