Chińska firma CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited) jest światowym liderem w produkcji akumulatorów EV i zdobyła już ponad 30% rynku, wyprzedzając firmy tradycyjnie kojarzone z tą branżą, takie jak LG Energy czy Panasonic.
Chiny są ogromnym motorem napędowym rozwoju akumulatorów i promocji samochodów elektrycznych. Nic dziwnego, że lokalne firmy stanowią już większość światowego rynku akumulatorów do samochodów elektrycznych. Według SNE Research w pierwszej połowie tego roku w samochodach elektrycznych zainstalowano 203,4 GWh akumulatorów. Jednak tradycyjni producenci, tacy jak Panasonic, który zaopatruje Teslę czy LG Energy, który obsługuje większość pozostałych producentów (zwłaszcza w Korei Południowej, Japonii, Europie i USA nie są już w czołówce. W tej branży dawni liderzy przegrywają z Chinami, którzy również są dostawcami dla Tesli (baterie LFP CATL obecne są w wersjach Standard Range, które niedługo będą korzystać również z baterii BYD).
Chiny są największymi dostawcami akumulatorów do samochodów elektrycznych z CATL na czele. Kraj ten przyczynia się jednocześnie do szybszego rozwoju technologii.
Producent | Kraj pochodzenia | Produkcja | Udział w rynku |
---|---|---|---|
CATL | Chiny | 70,9 GWh | 34,8% |
LG Energy Solution | Korea Południowa | 26,2 GWh | 14,4% |
BYD | Chiny | 24,0 GWh | 11,8% |
Panasonic | Japonia | 19,5 GWh | 9,6% |
SK On | Korea Południowa | 13,2 GWh | 6,5% |
Samsung SDI | Korea Południowa | 10,0 GWh | 4,9% |
CALB | Chiny | 8,4 GWh | 4,1% |
Gotion High-Tech | Chiny | 5,8 GWh | 2,9% |
Sunwoda | Chiny | 3,1 GWh | 1,5% |
SVOLT | Chiny | 2,6 GWh | 1,3% |
To właśnie chińska firma CATL jest numerem jeden, dostarczając 70,9 GWh co daje 34,8% udziału w rynku. To znaczna przewaga nad drugim LG Energy Solution z 26,2 GWh i zaledwie 14,4% udziałem. Na trzecim miejscu ponownie znalazły się Chiny, czyli BYD z 24 GWh i 11,8% udziałem w rynku. Panasonic jest dopiero na czwartym miejscu z 19,5 GWh i 9,6% udziałem w rynku. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że Tesla wyprodukowała ponad 560 000 samochodów w pierwszej połowie roku i zainstalowała w swoich samochodach około 60-100 kWh baterii, to baterie Panasonica mogą zjajdować się co najwyżej na pokładzie 200 000 - 300 000 Tesli, czyli mniej więcej w połowie. Ponieważ Panasonic bardziej odpowiada za modele Long Range i Performance z większymi akumulatorami (średnio około 80 kWh), będzie to prawdopodobnie mniej niż 250 000 Tesli. Pierwszą piątkę zamyka Korea Południowa, czyli SK On z 13,2 GWh i 6,5% udziałem.
Z powyższej tabeli widać również, że Chiny posiadają co najmniej 56,4% rynku akumulatorów do samochodów elektrycznych (dotyczy to tylko tych, którzy weszli do Top 10, a z pewnością znajdą się inni na niższych pozycjach). Korea Południowa zajmuje nieco ponad jedną czwartą z 25,8% udziałów w pierwszej dziesiątce producentów.
Zobacz także:
- Wszystkie procesory na architekturze Zen dotknięte luką w zabezpieczeniach. Pomóc ma wyłączenie SMT
- Transakcja warta 800 mln USD nie dojdzie do skutku. Winne pogorszenie relacji Chin z Tajwanem
- Tak wygląda opakowanie dla procesorów Ryzen 7000. Poznaliśmy również ceny
Pokaż / Dodaj komentarze do: Chińskie CATL ma 35% rynku akumulatorów EV, więcej niż LG, Panasonic i Samsung razem wzięte