Chińskie CATL ma 35% rynku akumulatorów EV, więcej niż LG, Panasonic i Samsung razem wzięte

Chińskie CATL ma 35% rynku akumulatorów EV, więcej niż LG, Panasonic i Samsung razem wzięte

Chińska firma CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited) jest światowym liderem w produkcji akumulatorów EV i zdobyła już ponad 30% rynku, wyprzedzając firmy tradycyjnie kojarzone z tą branżą, takie jak LG Energy czy Panasonic. 

Chiny są ogromnym motorem napędowym rozwoju akumulatorów i promocji samochodów elektrycznych. Nic dziwnego, że lokalne firmy stanowią już większość światowego rynku akumulatorów do samochodów elektrycznych. Według SNE Research w pierwszej połowie tego roku w samochodach elektrycznych zainstalowano 203,4 GWh akumulatorów. Jednak tradycyjni producenci, tacy jak Panasonic, który zaopatruje Teslę czy LG Energy, który obsługuje większość pozostałych producentów (zwłaszcza w Korei Południowej, Japonii, Europie i USA nie są już w czołówce. W tej branży dawni liderzy przegrywają z Chinami, którzy również są dostawcami dla Tesli (baterie LFP CATL obecne są w wersjach Standard Range, które niedługo będą  korzystać również z baterii BYD).

Chiny są największymi dostawcami akumulatorów do samochodów elektrycznych z CATL na czele. Kraj ten przyczynia się jednocześnie do szybszego rozwoju technologii.

Producent Kraj pochodzenia Produkcja Udział w rynku
CATL Chiny 70,9 GWh 34,8%
LG Energy Solution Korea Południowa 26,2 GWh 14,4%
BYD Chiny 24,0 GWh 11,8%
Panasonic Japonia 19,5 GWh 9,6%
SK On Korea Południowa 13,2 GWh 6,5%
Samsung SDI Korea Południowa 10,0 GWh 4,9%
CALB Chiny 8,4 GWh 4,1%
Gotion High-Tech Chiny 5,8 GWh 2,9%
Sunwoda Chiny 3,1 GWh 1,5%
SVOLT Chiny 2,6 GWh 1,3%

To właśnie chińska firma CATL jest numerem jeden, dostarczając 70,9 GWh co daje 34,8% udziału w rynku. To znaczna przewaga nad drugim LG Energy Solution z 26,2 GWh i zaledwie 14,4% udziałem. Na trzecim miejscu ponownie znalazły się Chiny, czyli BYD z 24 GWh i 11,8% udziałem w rynku. Panasonic jest dopiero na czwartym miejscu z 19,5 GWh i 9,6% udziałem w rynku. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że Tesla wyprodukowała ponad 560 000 samochodów w pierwszej połowie roku i zainstalowała w swoich samochodach około 60-100 kWh baterii, to baterie Panasonica mogą zjajdować się co najwyżej na pokładzie 200 000 - 300 000 Tesli, czyli mniej więcej w połowie. Ponieważ Panasonic bardziej odpowiada za modele Long Range i Performance z większymi akumulatorami (średnio około 80 kWh), będzie to prawdopodobnie mniej niż 250 000 Tesli. Pierwszą piątkę zamyka Korea Południowa, czyli SK On z 13,2 GWh i 6,5% udziałem.

Z powyższej tabeli widać również, że Chiny posiadają co najmniej 56,4% rynku akumulatorów do samochodów elektrycznych (dotyczy to tylko tych, którzy weszli do Top 10, a z pewnością znajdą się inni na niższych pozycjach). Korea Południowa zajmuje nieco ponad jedną czwartą z 25,8% udziałów w pierwszej dziesiątce producentów.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Chińskie CATL ma 35% rynku akumulatorów EV, więcej niż LG, Panasonic i Samsung razem wzięte

 0