Co z mikrotranskacjami w remake'u Dead Space? Gra nie będzie pocięta jak oryginał

Co z mikrotranskacjami w remake'u Dead Space? Gra nie będzie pocięta jak oryginał

Kilka dni temu Electronic Arts ogłosiło oficjalny remake Dead Space. Na szczęście dla fanów serii i graczy, który pierwszy raz zmierzą się z tytułem,  gra nie będzie miała w ogóle żadnych mikropłatności, a przynajmniej tak wynika ze słów dyrektora kreatywnego Romana Campos-Orioli.

"Uczymy się też na błędach takich jak mikrotransakcje, których nie będziemy mieć np. w naszej grze" - powiedział Roman, który dodał również, że remake będzie zawierał treści wycięte z oryginalnej gry. Remake Dead Space jest obecnie tworzony przez dewelopera Star Wars: Squadrons - studio Motive, które nie ma doświadczenia z tą serią, ale właśnie dołączył do nich jeden głównych członków zespołu odpowiedzialnego Dead Space 2. W nowych materiałach  opublikowanych przez EA, kilku głównych programistów remake'u opowiada o swoich doświadczeniach z Dead Space - w tym dyrektor artystyczny Michael Yazijian. Jak wspomina: "Pamiętam, że tak bardzo mi się to podobało, że nie chciałem, aby to się skończyło". Yazijian wykopał swoje stare zeszyty do Dead Space, co, jak mówi, "naprawdę się przydaje, widząc wszystkie notatki z sequela". Notatki zawierają "grafikę koncepcyjną, wytyczne wizualne, materiały źródłowe, notatki z rozmów, wiedzę, którą zdobyli – to wszystko jest tutaj. To wszystko wejdzie w tę grę".

EA nie wprowadzi żadnych mikrotranskacji w remake'u Dead Space i przywróci wyciętą w oryginale zawartość. Choć wydawca w pewien sposób przyznaje się do błędnego podejścia do gier singleplayer, to nie wskrzesi już utalentowanego studia, jakim było Visceral Games.

Yazijian mówi, że głównym źródłem inspiracji jest nadal "oryginalna wizja Dead Space. Upewniamy się, że podążamy za fabułą, kierownictwem artystycznym, wszystkim, z szacunku dla oryginalnej gry". Zespół najwyraźniej włączy nawet wycięte treści do oryginału, który został usunięty ze względu na ograniczenia techniczne lub z innych powodów.  "Zaczęliśmy od oryginalnego projektu poziomów z oryginalnego Dead Space. Co zabawne, możesz zobaczyć niektóre iteracje wykonane przez zespół przed wydaniem. W pierwszym rozdziale możesz zobaczyć niektóre korytarze, które chcieli najpierw zrobić w określony sposób, a następnie można zrozumieć, dlaczego zmienili to ze względu na ograniczenia techniczne lub z jakiegoś innego powodu" mówil Roman Campos-Orioli.

Powrót do gier singleplayer i wskrzeszenie Dead Space pokazuje jak błędną drogą podążało Electronic Arts uśmiercając tak utalentowane studio jak Visceral Games. EA jeszcze stosunkowo niedawno twierdziło, że nie da się zarabiać na grach dla jednego gracza, a teraz wydaje Star Wars Jedi: Fallen Order, jak i Dead Space Remake - gry wywodzące się z Visceral Games. EA anulowało grę Star Wars, nad którą pracowało Visceral, ponieważ gra miała przynieść za mało pieniędzy. Wszystko po to, by ostatecznie EA wydało Star Wars dla jednego gracza i to bez żadnych mikrotransakcji oraz wskrzesiło Dead Space.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Co z mikrotranskacjami w remake'u Dead Space? Gra nie będzie pocięta jak oryginał

 0