Deweloperzy Forza podają dalsze szczegóły na temat wydajności Scorpio w 4K

Deweloperzy Forza podają dalsze szczegóły na temat wydajności Scorpio w 4K

W zeszły czwartek partnerzy Eurogamera, ekipa Digital Foundry, opublikowała wiele materiałów na temat nadchodzącej konsoli Microsoftu, Project Scorpio. Właśnie teraz wypłynęły kolejne szczegóły, tym razem dotyczące wydajności portu Forza Motorsport 6 na najnowszym sprzęcie amerykańskiej korporacji.

6 kwietnia w materiałach Eurogamera pojawiła się wzmianka o demie technicznym Forza Motorsport 6 w wersji dla Project Scorpio. Stamtąd dowiedzieliśmy się, że najnowsza konsola Microsoftu jest w stanie wyrenderować obraz w 4K i 60 FPS przy obciążeniu układu graficznego na poziomie około 66%. Brytyjska witryna właśnie opublikowała ciąg dalszy tamtego artykułu. Dowiadujemy się z niego, że scena z opublikowanego w zeszłym tygodniu zrzutu ekranu nie była dokładnym odzwierciedleniem obciążenia GPU, które oscylowało w granicach 55-70%. Według architekta oprogramowania z Turn 10 Studios, Chrisa Tectora, wykorzystanie GPU w Scorpio na poziomie 66% przy ustawieniach 4K i 60 FPS-ach przełożyłoby się na około 80% przy renderowaniu tej samej sceny na Xbox One w 1080p. Należy także zaznaczyć, że przygotowanie portu Forza Motorsport 6 na testowy egzemplarz Project Scorpio zajęło zaledwie dwa dni. Wnioski z tego są dwa: nie tylko Project Scorpio zapewnia wprost proporcjonalny przyrost wydajności przy podbiciu do 4K, ale także zostawia zauważalną nawiązkę, a przecież nie dokonano w zasadzie żadnej optymalizacji. Co więcej, Turn 10 Studios następnie użyło ustawień graficznych z pecetowego Forza 6 Apex przy detalach na poziomie Ultra (warto zwrócić na jeden istotny szczegół, o którym poniżej). Obciążenie układu graficznego wynosiło 88% przy zastosowaniu anty-aliasingu metodą EQAA 8:4x.

Forza Motorsport 7, zważywszy na cykliczne plany wydawnicze MS, prawdopodobnie zostanie ogłoszona na tegorocznych targach E3. Wtedy też poznamy dalsze konkrety dotyczące Project Scorpio, w tym jego oficjalną nazwę.

Skok jakości obrazu najbardziej widoczny jest w kwestii techniki Level of detail (LOD). Na potrzeby eksperymentu, Turn 10 zastosowało ustawienia Autovista na wszystkich autach, gdy normalnie taki poziom szczegółów widoczny jest jedynie u gracza i używany na nieinteraktywnych zbliżeniach bądź przy prezentacji w menusach. Dzięki dodatkowej mocy Scorpio nie ma absolutnie żadnych doczytujących się tekstur LOD w jakimkolwiek punkcie w renderowanych scenach, niezależnie od tego jak daleko lub blisko znajdują się modele samochodów. Auto będące najdalej na horyzoncie zachowuje identyczny poziom geometrii tekstur, co pojazd będący najbliżej naszego pola widzenia. Załoga Digital Foundry próbowała odtworzyć test z dema Scorpio na PC i o ile zauważyła, że dokładna replikacja jest niemożliwa, to najnowsza konsola Microsoftu oferuje bardzo zbliżoną - jeśli nawet nie lepszą - wydajność do karty z serii GTX 1070. Należy zaznaczyć, że zawartość specjalnie przystosowanej pod najnowszą konsolę z rodziny Xbox wersji technicznej Forza Motorsport 6 została stworzona 3 miesiące temu. Od tamtego czasu studio Turn 10 dalej rafinowało swój silnik. Autorzy serii Forza słyną z niesamowitej pieczołowitości w kwestii aspektów technicznych i wydajności. Ciekawe, czy reszta deweloperów, tak Microsoftu, jak i firm trzecich również wykorzysta potencjał Scorpio w takim stopniu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Deweloperzy Forza podają dalsze szczegóły na temat wydajności Scorpio w 4K

 0