Gracze skarżą się na jakość DLSS w Edge of Eternity - FSR z lepszą jakością obrazu?

Gracze skarżą się na jakość DLSS w Edge of Eternity - FSR z lepszą jakością obrazu?

Wczoraj gracze otrzymali możliwość przetestowania autorskiej wersji skalowania obrazu AMD - FidelityFX Super Resolution w grze Edge of Eternity. W sieci pojawiły się porównania techniki DLSS 2.2 oraz FSR i ludzie nie są zbyt zadowoleni, jeżeli chodzi o wynikową jakość obrazu DLSS. Zobacz porównanie.

Wczoraj, tj. 28 lipca, gra Edge of Eternity otrzymała pełne wsparcie dla techniki skalowania obrazu - AMD FidelityFX Super Resolution. Natychmiast pojawiły się porównania do NVIDIA DLSS i wielu graczy na oficjalnym kanale NVIDIA w serwisie Reddit, delikatnie mówiąc, jest zniesmaczonych jakością, jaką oferuje rozwiązanie "zielonych". Użytkownicy narzekają na rozmyte tekstury, krawędzie i roślinność - w szczególności trawę. Dotychczas wszelkie porównania miały mniej więcej ten sam efekt - oba rozwiązania generowały kompletnie różny obraz i ciężko było stwierdzić, czy jakaś technika jest ewidentnie lepsza od drugiej. Cóż, to chyba się zmieniło i wygląda na to, że sama implementacja techniki DLSS jest temu winna.

W sieci pojawiły się porównania techniki skalowania obrazu AMD FSR z NVIDIA DLSS w grze Edge of Eternity. Gracze są wściekli na twórców, bo DLSS generuje zauważalnie gorszej jakości obraz.

Wcześniej porównania takie mogliśmy zaobserwować w grach takich, jak Marvel's Avengers i Necromunda Hired Gun. W obu przypadkach dwie wymienione techniki miały swoje wady i zalety, zależne od początkowej rozdzielczości czy miejsca testowego. FSR wprowadzał artefakty oraz zanik najmniejszych detali - szczególnie w znacznej odległości od kamery. DLSS natomiast borykał się z tymi samymi problemami co wcześniej - ghostingiem. Większość dziennikarzy była jednak zgodna co do jednej rzeczy - w obu przypadkach, w niskiej rozdzielczości (1080p Full HD), techniki te generowały zauważalnie gorszej jakości obraz, porównując do rozdzielczości natywnej.

Gracze zarzucają twórcom ze studia Midgar Studio, że ci specjalnie w taki sposób zaimplementowali technikę DLSS. Przerzucają się zrzutami ekranu z gry, ukazując ekstremalnie niskiej rozdzielczości tekstury, rozmyty obraz czy brak detali znanych z gier, w których DLSS faktycznie działa poprawnie - Cyberpunk 2077 czy Rainbow Six Siege. Czy programiści poprawią działanie DLSS? Tego nie jesteśmy jeszcze w stanie stwierdzić, ale miejcie rękę na pulsie i odwiedzajcie raz na jakiś czas główną stronę gry na platformie Steam, gdzie wszystkie aktualizacje są odpowiednio opisane.

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Gracze skarżą się na jakość DLSS w Edge of Eternity - FSR z lepszą jakością obrazu?

 0