God of War na PC otrzymał obsługę AMD FSR 2.0. Szykuje się starcie z DLSS 2.0

God of War na PC otrzymał obsługę AMD FSR 2.0. Szykuje się starcie z DLSS 2.0

AMD wypuściło najnowszą wersję swojej alternatywy dla NVIDIA DLSS, czyli FidelityFX Super Resolution 2.0, na początku maja i technika ta powoli trafia do pierwszych gier. Najpierw zawitała do Deathloop, a teraz stosowną aktualizację otrzymał pecetowy God of War.

Łatka do God of War oznaczona numerem 1.0.12 dodaje obsługę tej technologii FSR 2.0 do tej rewelacyjnej przygodowej gry akcji i AMD chwali się, że ta nowa wersja technologii skalowania obrazu pomoże zapewnić „jakość obrazu praktycznie nie do odróżnienia, a może nawet lepszą niż natywna”, poprawiając jednocześnie wydajność.

Łatka do God of War oznaczona numerem 1.0.12 dodaje obsługę tej technologii FSR 2.0 do tej rewelacyjnej przygodowej gry akcji.

Nie da się ukryć, że God of War na PC jest bardzo wymagające, więc możliwość wykorzystania tej technologii uwolni zasoby systemowe na wyższą liczbę klatek na sekundę lub dodatkowe efekty wizualne, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obrazu. Podczas gdy FSR 2.0 nie korzysta z technik uczenia maszynowego wykorzystywanych przez procesy DLSS w rozwiązaniu NVIDII, AMD wykorzystuje dane czasowe w swoim algorytmie skalowania, co przekłada się na wyraźnie lepszą jakość niż w przypadku pierwszej generacji FSR. 

Kiedy FSR 2.0 zadebiutowało w maju, było dostępne tylko w grze Deathloop, a następnie stosowną aktualizację otrzymał Farming Simulator 22. Teraz powoli lista ta się wydłuża i można powiedzieć, że za sprawą God of War powiększyła się o 50% :), a AMD twierdzi, że w najbliższym czasie technologia zawita do kolejnych tytułów. Co ciekawe jednak, port hitu z PlayStation 4 nie znajdował się na liście gier, które otrzymać miały wsparcie FSR 2.0 w następnej kolejności, więc możemy spodziewać się więcej tego typu niespodzianek. Poniżej możecie zerknąć na gry, które wkrótce otrzymają wsparcie tej technologii:

  • Asterigos,
  • Delysium,
  • EVE Online,
  • Farming Simulator 22,
  • Forspoken,
  • Grounded,
  • Microsoft Flight Simulator,
  • NiShuiHan,
  • Perfect World Remake,
  • Swordsman Remake,
  • Unknown 9: Awakening.

Z racji tego, że God of War wspiera już zarówno najnowszą wersję DLSS, jak i FSR, możecie spodziewać się porównania wydajności i jakości grafiki przy zastosowaniu obu tych konkurencyjnych technik.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: God of War na PC otrzymał obsługę AMD FSR 2.0. Szykuje się starcie z DLSS 2.0

 0