Grafika w grze wywoływała fobię przed dziurami. Autorzy musieli zaprojektować nową

Grafika w grze wywoływała fobię przed dziurami. Autorzy musieli zaprojektować nową

Nadchodzący dodatek do Final Fantasy XIV doczekał się zmiany jednej z występujących w nim ikon. Poprzednia wersja wywoływała ataki trypofobii, czyli lęku przed otworami.

O sprawie poinformował Naoki Yoshida, reżyser gry. Problematyczna ikona dotyczyła jednej z klas postaci - sage - która pojawi się w nadchodzącym dodatku do Final Fantasy XIV, zatytułowanym Endwalker. Gracze z całego świata, testujący rozszerzenie przedpremierowo zgłaszali, zgłaszali, że grafika wywołuje problemy. Ostatecznie autorzy zmienili jej wygląd, zasłaniając występujące na niej otwory.

Dodatek do Final Fantasy XIV, zatytułowany Endwalker, zawierał ikonę, która wywoływała napady trypofobii, czyli lęku przed dziurami. Autorzy zostali zmuszeni do zaprojektowania nowej grafiki.

"Ta choroba jest znana jako trypofobia i ci, którzy na nią cierpią, odczuwają obrzydzenie i strach, patrząc na mocno zagęszczone, niewielkie dziury lub wypukłości" - Yoshida wyjaśnił w wywiadzie dla serwisu PC Gamer. "Natężenie reakcji bywa różne, a poza tym to, co wywołuje objawy u jednych, niekoniecznie działa na innych."

"Niezależnie od tych różnic, otrzymaliśmy od was wartościową informację zwrotną, a my wciąż mamy czas na zmiany. Biorąc także pod uwagę to, że ikony są wyraźnie widoczne w grze, a także pojawiają się na różnych towarach, podjęliśmy decyzję o przeprojektowaniu ikony [klasy - przyp. red.] sage" - poinformował reżyser gry.

Final Fantasy XIV święci ostatnio triumfy. Wydane 11 lat temu MMORPG bije między innymi rekordy popularności na platformie Steam (grało w nie nawet 67 tys. osób jednocześnie). W pewnym momencie zabrakło nawet... cyfrowych kopii gry. Na 21 listopada zaplanowano premierę dodatku - Final Fantasy XIV: Endwalker. To już czwarte rozszerzenie tej gry. Poza nowymi klasami postaciami wprowadzi nowe lokacje, misje oraz rajdy.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Grafika w grze wywoływała fobię przed dziurami. Autorzy musieli zaprojektować nową

 0