Hitman 3 doczekał się ray tracingu, ale nawet GeForce RTX 3080 sobie z nim nie radzi

Hitman 3 doczekał się ray tracingu, ale nawet GeForce RTX 3080 sobie z nim nie radzi

IO Interactive opublikowało długo wyczekiwaną aktualizację ze wsparciem dla Ray Tracingu w pecetowym wydania gry Hitman 3. Okazuje się, że gracze, którzy chcą zachować wysoką wydajność z włączonymi efektami śledzenia promieni, muszą posiadać naprawdę mocarne komputery. Nawet GeForce RTX 3080 nie radzi sobie w wyższych rozdzielczościach z obsługą RT. 

Portal DSOG po udostępnieniu najnowszej aktualizacji dla Hitmana 3 postanowił szybko przetestować ten tytuł z wykorzystaniem ray tracingu. W tym celu wykorzystał platformę wyposażoną w procesor Intel Core i9-9900K, 16 GB pamięci DDR4 pracującej z prędkością 3800 MHz oraz kartę graficzną GeForce RTX 3080. Całość działała na systemie Windows 10 (64 bit) ze sterownikami NVIDII GeForce 512.77. Serwis przetestował także grę na najnowszych sterownikach 512.95 i wydajność była identyczna jak na 512.77.

IO Interactive opublikowało długo wyczekiwaną aktualizację z Ray Tracingiem dla pecetowego wydania gry Hitman 3, ale wymagania są bardzo wysokie.

Źródło: DSOG

Taka konfiguracja nie potrafiła zapewnić płynnego przebiegu wbudowanego benchmarku Dubai nawet w rozdzielczości 1440p na ustawieniach Ultra. Co więcej, nawet po włączeniu DLSS w trybie wydajności, regularnie zdarzały się spadki poniżej 50 klatek na sekundę. DSOG podkreśla, że Hitman 3 z włączonym Ray Tracingiem radzi sobie znacznie gorzej niż Metro Exodus Enhanced Edition, a wypada nawet słabiej niż Cyberpunk 2077. 

Źródło: DSOG

Głównym powodem tak dużego spadku wydajności jest zapewne wielki tłum, jaki występuje w Hitmanie 3. Co więcej, na mapie Dubaju znajduje się wiele powierzchni odbijających światło, które są wymagające dla Ray Tracingu. Spodziewać można było się jednak, że producent, IO Interactive, lepiej podejdzie do optymalizacji tego tytułu w ramach RT, a wygląda na to, że bazuje jedynie na czystej mocy GPU. W związku z tym, w obecnej formie włączenie efektów śledzenia promieni w tym tytule wydaje się po prostu nieopłacalne. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Hitman 3 doczekał się ray tracingu, ale nawet GeForce RTX 3080 sobie z nim nie radzi

 0