Intel chwali się wydajnością kart Arc A770 w ray tracingu. Porównanie z GeForcem RTX 3060

Intel chwali się wydajnością kart Arc A770 w ray tracingu. Porównanie z GeForcem RTX 3060

Wczoraj pisaliśmy, że Intel chwalił się, że jego karty oferują konkurencyjny lub nawet lepszy ray tracing od NVIDII i teraz na potwierdzenie tych słów gigant z Santa Clara postanowił podzielić się z nami szczegółami, w tym wykresami z wydajnością. 

Intel opublikował artykuł, który zagłębia się w możliwości ray tracingu procesorów graficznych Arc „Alchemist”, które są szczególnie istotne w przypadku kart z segmentu wysokowydajnych modeli, takich jak Arc A770 (ten konkuruje z GeForcem RTX 3060 od NVIDII). Intel przedstawił dane dotyczące wydajności ray tracingu, które potwierdzają, że jego produkt radzi sobie równie dobrze lub lepiej po włączeniu śledzenia promieni w grach niż RTX 3060, który oferować ma bardzo zbliżone osiągi do A770 w ramach rasteryzacji. Teoretycznie oznaczałoby to, że technologia ray tracingu Intela byłaby lepsza od technologii AMD w ramach GPU RDNA 2, ponieważ układy Czerwonych zwykle przegrywają z bezpośrednimi zielonymi rywalami po włączeniu śledzenia promieni. 

Intel opublikował artykuł, który zagłębia się w możliwości ray tracingu procesorów graficznych Arc „Alchemist”.

Arc A770

Powyższy wykres Intela przedstawia porównanie karty Arc A770 z GeForce RTX 3060 w grach w rozdzielczości 1920 × 1080 z włączonym ray tracingiem. W tym przypadku A770 jest szybszy średnio o 14%, ale co najmniej 4 gry wykazują lepszą wydajność z kartą NVIDII. 

Arc A770

Co więcej, Intel udostępnił także pierwsze oficjalne testy porównawcze kart graficznych Arc A z włączoną obsługą XeSS. Ta technologia skalowania czasowego nie została jeszcze wydana w żadnej grze i to pomimo obietnicy dostępności „wczesnym latem”.

Niebiescy pokazali porównanie XeSS dla ustawień wstępnych trybów Balanced i Performance. Tryb Performance może w niektórych przypadkach podwoić liczbę klatek na sekundę (Hitman 3/Ghostwire Tokyo), ale ogólnie liczba klatek na sekundę waha się od 49% do 113% w stosunku do rozdzielczości natywnej, podczas gdy w trybie zbalansowanym należy oczekiwać wzrostów wydajności od 26% do 77%.

Architektura Intel Arc Alchemist zawiera nowy typ jednostki zwany Thread Sorting Unit, który odpowiada za implementację Asynchronous Ray Tracing. Innymi słowy, pomaga zmaksymalizować wykorzystanie rdzeni Xe-Core, skracając ślady w potoku graficznym w celu lepszego wykorzystania i efektywności.

Arc A770

Intel ujawnił również, że Batman Knight, którego premiera odbędzie się 21 października, będzie obsługiwać akcelerację ray tracingu za pomocą GPU Intel Arc. Miejmy jednak nadzieję, że do tego czasu pojawią się w sprzedaży wysokiej klasy karty graficzne Arc dla komputerów stacjonarnych.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel chwali się wydajnością kart Arc A770 w ray tracingu. Porównanie z GeForcem RTX 3060

 0