Loot boxy znów na celowniku. Organizacje naciskają na władze

Loot boxy znów na celowniku. Organizacje naciskają na władze

Loot boxy wzbudziły spore kontrowersje zwłaszcza w Holandii i Belgii. Organy regulacyjnie niechętnie patrzą na ten system mikropłatności, uważając go za szkodliwy oraz uzależniający. Do walki z lot boxami włączyły się organizacje konsumenckie.

20 organizacji konsumenckich z 18 krajów europejskich wytacza działa przeciwko loot boxom i w ramach skoordynowanej akcji naciska na rządy, by uregulowały szkodliwe ich zdaniem elementy gier. Inicjatorem akcji jest Norwegian Consumer Council organizacja zajmująca się ochroną konsumentów, która opublikowała raport dotyczący loot boxów apelując w nim do władz państw o podjęcia szeregu działań takich jak zakazanie systemu w grach. Innymi proponowanymi rozwiązaniami są dodatkowa ochrona oraz przejrzystość transakcji. W raporcie dostało się wydawcom gier.

20 organizacji konsumenckich z 18 krajów europejskich naciska na rządy, by uregulowały system loot boxów.

Loot boxy znów na celowniku. Organizacje naciskają na władze

Autorzy dokumentu oskarżyli firmy o wykorzystywanie konsumentów poprzez proponowanie perfidnego oraz sprzyjającego uzależnieniu mechanizmu. Chociaż podobne akcje wzywające do zakazania loot boxów bądź wprowadzenia konkretnej ochrony pojawiały się w przeszłości to teraz mamy do czynienia z większym przedsięwzięciem. Biorą w nim udział przedstawiciele konsumentów z Austrii, Bułgarii, Czech, Danii, Francji, Niemiec, Grecji, Islandii, Włoch, Łotwy, Holandii, Polski, Portugalii, Słowenii, Hiszpanii, Szwecji i Szwajcarii. Na liście jest również Europejska Organizacja Konsumentów w Brukseli.

Jako przykład w 59-stronnicowym raporcie wskazano produkcje FIFA 22 i Raid: Shadow Legends. "Obie gry używają szerokiego arsenału sztuczek, aby zmusić konsumentów do tracenia jak największej ilości czasu i pieniędzy. Konsumenci mają nadzieję na otrzymanie nagrody pomimo znikomej szansy" - napisano w dokumencie. Zwrócono uwagę, iż loot boxy, choć są popularne, to umykają organom regulacyjnym, z kolei dominujące modele biznesowe są technicznie złożone czy nowatorskie. Warto wspomnieć, że kłopoty z mikropłatnościami ma Blizzard, który dodał je do Diablo: Immortal. Więcej o tym przeczytacie tutaj.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Loot boxy znów na celowniku. Organizacje naciskają na władze

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł