Metro Exodus otrzymało mod FSRAA (klon DLAA od NVIDII). Wyniki są imponujące

Metro Exodus otrzymało mod FSRAA (klon DLAA od NVIDII). Wyniki są imponujące

AMD opublikowało niedawno kod źródłowy FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.0, co zaowocowało już licznymi modami wprowadzającymi nieoficjalną obsługę tej technologii w wielu tytułach. Mody FSR 2.0 zostały wdrożone m.in. w Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Metro Exodus: Enhanced Edition, Guardians of the Galaxy, Death Stranding Director’s Cut czy Red Dead Redemption 2. To jednak nie wszystko, co moderzy postanowili zrobić z udostępnioną technologią. 

Niektórzy moderzy nie ograniczają się jedynie do implementacji FSR 2.0 w grach, gdyż majstrują również przy jego funkcjonalności. Użytkownik Reddita znany jako Muddymind postanowił zmodyfikować FSR 2.0 w taki sposób, aby wyłączyć upscaling. Teoretycznie przekształciłoby to FSR w coś bardziej zbliżonego do technologii NVIDIA Deep-Learning Anti-Aliasing (DLAA). Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tą techniką, DLAA nie koncentruje się na wydajności poprzez skalowanie natywnego obrazu o niższej rozdzielczości, ale raczej zaczyna od obrazu w pełnej rozdzielczości i koncentruje się na tworzeniu najlepszej jakości efektu wygładzania krawędzi.

Muddymind zmuszając FSR 2.0 do renderowania w natywnej rozdzielczości, zasadniczo stworzył „FSRAA”, czyli klon DLAA od NVIDII.

Metro Exodus otrzymało mod FSRAA (klon DLAA od NVIDII). Wyniki są imponujące

Okazuje się, że eksperyment Muddymind zadziałał. Zmuszając FSR 2.0 do renderowania w natywnej rozdzielczości, zasadniczo stworzył „FSRAA”. MuddyMind przetestował to rozwiązanie na Metro Exodus i w rezultacie otrzymał ostrzejszy obraz, z mniejszą liczbą artefaktów lub postrzępionych krawędzi w porównaniu do najnowszych wersji DLSS, FSR 2.0 w trybie jakości lub z wykorzystaniem tradycyjnego czasowego wygładzanie krawędzi (temporal anti-aliasing). Pod linkami możecie zobaczyć kilka screenów porównawczych pokazujących, jak „FSRAA” wypada w porównaniu z DLSS 2.4.3 czy TAA: obraz 1, obraz 2, obraz 3, obraz 4, obraz 5. Udało się to osiągnąć za pomocą modu Dying Light 2 FSR 2.0, który można pobrać tutaj. Redditor po prostu dokonał zmiany w jednej linii kodu. 

Biorąc pod uwagę te wyniki, można zastanawiać się, czemu AMD jeszcze nie zdecydowało się oficjalnie wprowadzić „FSRAA” (lub jakkolwiek nazwaliby tę technikę). Podobnie jak w przypadku DLAA, jego wykorzystanie będzie dość niszowe, ale zawsze dobrze jest mieć więcej opcji.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Metro Exodus otrzymało mod FSRAA (klon DLAA od NVIDII). Wyniki są imponujące

 0