Nieoficjalny mod z FSR 2.0 dostepny w kolejnych grach, w tym Control, Horizon, Metro: Exodus i RDR 2

Nieoficjalny mod z FSR 2.0 dostepny w kolejnych grach, w tym Control, Horizon, Metro: Exodus i RDR 2

Odkąd AMD udostępniło swoją technologię upscalingu FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.0 jako open source, moderzy opracowują metody ręcznego dodawania tej techniki do gier, które wykorzystują konkurencyjne rozwiązanie DLSS od NVIDII. Chociaż nie są to idealne implementacje, to mody oferują znaczną poprawę wydajności i ulepszenia wizualne dla użytkowników, którzy nie mają kart graficznych GeForce RTX.

W pierwszej kolejności moderzy dodali FSR 2.0 do dwóch polskich gier, czyli Cyberpunk 2077 i Dying Light 2 (o czym pisaliśmy w jednym z poprzednich newsów), zastępując DLSS w tych tytułach i jednocześnie wysnuwając teorię, że to samo jest możliwe dla każdego tytułu, który oferuje DLSS. Nie trzeba było długo czekać na wyniki ich prac, które potwierdzają tę opinię, gdyż technologia upscalingu od AMD została wprowadzona już w Death Stranding, Red Dead Redemption 2, Marvel's Guardians of the Galaxy, Metro Exodus: Enhanced Edition, Horizon Zero Dawn i Control.

Technologia upscalingu od AMD została wprowadzona już w Death Stranding, Red Dead Redemption 2, Marvel's Guardians of the Galaxy, Metro Exodus: Enhanced Edition, Horizon Zero Dawn i Control.

Obecnie mod musi być dostosowany do każdej gry z osobna, ale twórcy wersji dla Cyberpunk 2077 opracowują uniwersalny mod. Wdrożenie tego oprogramowania jest relatywnie proste, bo wystarczy, że gracze zainstalują je, zastępując niektóre pliki DLSS zmodyfikowanymi plikami FSR, a następnie aktywują DLSS w menu gry.

Początkowo tak zmodyfikowany Cyberpunk 2077 oferował tylko jedno ustawienie jakości FSR, ale dla Dying Light 2 i Death Stranding dostępnych jest wiele rozdzielczości. W tej drugiej grze testy pokazują największe korzyści w 4K, ale znacznie gorzej wypada 1080p. Twórca moda do Red Dead Redemption 2 ostrzega, że ​​korzystanie z niego online może spowodować zbanowanie i że nie działa przez API Vulkan.

Byłoby lepiej, gdyby twórcy tych gier oficjalnie wprowadzali FSR 2.0 w swoich produkcjach, ponieważ nieoficjalne mody mają pewne błędy. Jednak scena moderska udowadnia, że oficjalna implementacja może nie być taka trudna i wystarczy po prostu trochę chęci. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nieoficjalny mod z FSR 2.0 dostepny w kolejnych grach, w tym Control, Horizon, Metro: Exodus i RDR 2

 0