Firefox 91 już dostępny. Co zmieniło się w nowej wersji przeglądarki internetowej?

Firefox 91 już dostępny. Co zmieniło się w nowej wersji przeglądarki internetowej?

Mozilla opublikowała nową wersję przeglądarki internetowej Firefox 91, która zawiera kilka interesujących opcji w tym narzędzie do zarządzania ciasteczkami.

Funkcja Enhanced Cookie Clearing, która trafiła do Firefoxa pozwala użytkownikom zarządzać i kasować wszystkie pliki cookie oraz lokalnie przechowywane dane generowane przez witrynę niezależnie od tego do kogo należą np. Facebooka lub Google. W zasadzie to rozwinięcie opcji totalnej osłony przed ciasteczkami, wprowadzonej do aplikacji na początku 2021 roku. W praktyce przeglądarka skasuje nie tylko wskazane przez nas cookie, ale również te odnotowujące aktywność użytkownika. Natomiast wciśnięcie przycisku Forget About This Site pozwoli usunąć wszelkie dane, wliczając do tego nadane uprawnienia należące do danej strony.

Firefox 91 zawiera funkcję Enhanced Cookie Clearing do zarządzania i kasowania ciasteczek przeglądarki.

Firefox 91 już dostępny. Co zmieniło się w nowej wersji przeglądarki internetowej?

To nie wszystko, ponieważ zaimplementowano wsparcie dla pojedynczego logowania z systemu Windows, co oznacza, że możemy skorzystać z kont Microsoftu (prywatnych oraz edukacyjnych). Oprócz tego pewnych zmian dokonano w przypadku okien otwieranych w trybie prywatnym. Po wybraniu tej funkcji posiadacz przeglądarki automatycznie skorzysta z protokołu HTTPS nawet, wtedy gdy samoczynnie wybierze HTTP. Poprawiono również interakcje programu z użytkownikiem od 10 do 20 procent, a sama przeglądarka powinna działać lepiej. Firefox 91 automatycznie włączy też tryb wysokiego kontrastu w macOS po wybraniu Zwiększ kontrast. Firefox 91 jest już dostępny do pobrania.

Firefox 91 już dostępny. Co zmieniło się w nowej wersji przeglądarki internetowej?

Warto wspomnieć, iż przeglądarka Mozilii straciła w ostatnim czasie sporo użytkowników i jest ich nawet kilkadziesiąt milionów mniej. Jak pisaliśmy w oddzielnej wiadomości, popularna alternatywa dla konkurencji opartej na silniku Chromium nie jest już tak popularna jak niektórym mogłoby się wydawać. Firefox nieustannie traci aktywnie korzystających z przeglądarki odbiorców, a na przestrzeni trzech lat ubyło ich niemal 50 milionów. Na koniec II kwartału liczba ta spadła 198 milionów. Wprowadzane zmiany nie zdołały więc przekonać do siebie ogromnej bazy użytkowników. Pytanie, co musi zrobić Mozilla, by rzucić wyzwanie hegemonowi w postaci Google Chrome?

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Firefox 91 już dostępny. Co zmieniło się w nowej wersji przeglądarki internetowej?

 0