Netflix uderzy w osoby dzielące się dostępem, a do tego wprowadzi reklamy. Duże zmiany w 2022 roku

Netflix uderzy w osoby dzielące się dostępem, a do tego wprowadzi reklamy. Duże zmiany w 2022 roku

Pogłoski o zbliżających się problemach związanych z dzieleniem się dostępem do Netflixa pomiędzy gospodarstwami domowymi pojawiają się już od dłuższego czasu. Wygląda na to, że Netflix zdecydował się w końcu podjąć konkretne działania, a do tego chce wprowadzić reklamy do usługi - choć nie wszyscy będą zmuszeni je oglądać.

W pozyskanej przez The New York Times notatce skierowanej do pracowników Netflixa, kierownicy informują, że już w czwartym kwartale tego roku planowane jest uruchomienie dodatkowego poziomu abonamentowego. Niższe opłaty będą się jednak wiązać z koniecznością oglądania reklam. Notatka wskazuje, że właściwie każda większa usługa przesyłania strumieniowego (poza Apple) posiada, albo zamierza wprowadzić usługę z reklamami. Za współdzielenie takiego konta będą  naliczane dodatkowe opłaty.

Netflix zapowiada zmiany w dzieleniu się dostępem do usługi, a także planuje wprowadzić reklamy.

Netflix chce również ograniczyć współdzielenie kont pomiędzy gospodarstwami domowymi. Niedawne badanie przeprowadzone przez Leichtman Research Group wykazało, że prawie jedna trzecia wszystkich abonentów Netflix z siedzibą w USA udostępnia swoje dane logowania znajomym lub rodzinie. Nasze rodzime fora internetowe  również są pełne ogłoszeń o osobach poszukiwanych do "rodziny" i dzielnia się abonamentem. Netflix już testuje nowe rozwiązania, ale nie chce całkowicie zakazać udostępniania, ale chce, aby wszyscy widzowie płacili uczciwą część za korzystanie z treści na platformie.

Zmiany mogą być podyktowane m.in. spadającą ilością subskrybentów. W ubiegłym miesiącu Netflix poinformował o utracie 200 000 użytkowników od początku roku. Firma  obwinia o taki stan udostępnianie haseł, zwiększoną konkurencję, a także wycofanie się z rynku rosyjskiego. Netflix zakończył kwartał z około 222 milionami subskrybentów, co oznacza, że ​​wciąż jest największą platformą streamingową. Szacują jednak, że abonamenty są współdzielone z ponad 100 milionami dodatkowych gospodarstw domowych.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Netflix uderzy w osoby dzielące się dostępem, a do tego wprowadzi reklamy. Duże zmiany w 2022 roku

 0