Prokurator bierze się za Media Matters. Manipulowali i oczerniali Elona Muska i X

Prokurator bierze się za Media Matters. Manipulowali i oczerniali Elona Muska i X

Prokurator generalny stanu Missouri, Andrew Bailey, rozpoczął dochodzenie w sprawie organizacji Media Matters for America („Media Matters”), która monitoruje media i była oskarżana o praktyki biznesowe, które mogą być potencjalnie nielegalne. Śledztwo koncentruje się na strategiach Media Matters dotyczących kierowania reklam do specyficznych reklamodawców na platformach mediów społecznościowych oraz ich wpływu na różne firmy i organizacje.

Główne obszary, na które skupia się dochodzenie, obejmują ochronę wewnętrznej komunikacji dotyczącej strategii kierowania reklam do reklamodawców na platformie X (dawniej znanej jako Twitter), interakcje z dużymi korporacjami, takimi jak IBM, Lionsgate Entertainment, Apple, Disney, Warner Brothers Discovery, Paramount, NBCUniversal, Comcast, Sony, Ubisoft i Walmart, a także komunikację z podmiotami trzecimi na te tematy. Biuro Prokuratora Generalnego analizuje również wewnętrzne zasady i działania Media Matters związane z tworzeniem treści, które mogą prowadzić do „anulowania”, „wyłączenia z platformy”, „ograniczenia finansowego” lub zakłócania działalności firm mających siedzibę w stanie Missouri lub wykorzystywanych przez mieszkańców tego stanu. W piśmie stwierdza się: „Jak Państwu niewątpliwie wiadomo, przeciwko Media Matters złożono pozew federalny, podnosząc poważne zarzuty, że Państwa firma fałszywie i oszukańczo manipulowała algorytmem serwisu X (wcześniej znanego jako Twitter) poprzez skoordynowane, nieautentyczne zachowanie oraz że zrobiono to, próbując zniesławić organizację i spowodować, że reklamodawcy wycofają swoje wsparcie z platformy, szkodząc w ten sposób wolności słowa”.

Przeciwko Media Matters wystąpił prokurator generalny stanu Missouri, który prowadzi śledztwo w sprawie manipulowania algorytmami X w celu oczerniania platformy i Elona Muska, co miało spowodować straty wizerunkowe i finansowe. Elon Musk niezależnie od prokuratury pozwał Media Matters.

elon musk x

W oficjalnym zawiadomieniu, które zostało wysłane do Angelo Carusone, prezesa ds. mediów, prokurator generalny Bailey przedstawił charakter prowadzonego śledztwa. W dokumencie odwołuje się do federalnego pozwu, który zarzuca firmie Media Matters zaangażowanie się w zorganizowane, nieautentyczne działania na platformie X w celu manipulowania algorytmami, szkalowania organizacji i wpływania na reklamodawców, w celu zniechęcenia ich do wspierania, co narusza wolność słowa. W pozwie oskarża się Media Matters o wprowadzanie opinii publicznej w błąd oraz o zbieranie datków na cele charytatywne pod nieprawdziwymi pretekstami.

W odpowiedzi na pierwotne oskarżenia stawiane grupie, prezes Media Matters Angelo Carusone wydał oświadczenie, w którym stwierdził: „Musk nie jest zwolennikiem wolności słowa, za jakiego się podaje, lecz tyranem, który grozi bezpodstawnymi pozwami sądowymi, próbując uciszyć doniesienia, które nawet on sam potwierdził. Musk przyznał, że sporne reklamy wyświetlały się obok treści o charakterze pronazistowskim, które zidentyfikowaliśmy. Jeśli nas pozwie, wygramy”.

„Media Matters to machina złej propagandy. Po prostu ogólnie jestem przeciwny machinom złej propagandy. Pozywamy je w każdym kraju, w którym działają. I będziemy ścigać nie tylko organizację, ale każdego, kto ją finansuje. Chcę mieć jasność co do „To. Każdy, kto finansuje tę organizację, będziemy go ścigać. Media Matters to machina złej propagandy. Mogą iść do piekła. Mam nadzieję, że tak” – powiedział Musk.

Prokurator Generalny wyraził obawy co do możliwego naruszenia przepisów ochrony konsumentów stanu Missouri przez rzekome działania, szczególnie zakazująceorganizacjom non-profit pozyskiwania funduszy pod nieprawdziwymi pretekstami. W ramach śledztwa wobec Media Matters zalecono zbieranie różnorodnej dokumentacji, obejmującej wewnętrzną korespondencję, strategie oraz komunikację z firmami i stronami trzecimi na platformie X oraz zasady dotyczące tworzenia treści.

Rozporządzenie o zabezpieczeniu obejmuje dokumenty we wszystkich formach, w tym elektroniczną korespondencję, listy, e-maile, SMS-y, wersje robocze, notatki, memy oraz wiadomości głosowe, zarówno z urządzeń służbowych, jak i prywatnych. Osoby zatrudnione oraz kontrahenci Media Matters zostali poinstruowani o konieczności zachowania dowodów związanych z tą sprawą.

W listopadowym raporcie Media Matters stwierdzono, że X umieszczał reklamy obok postów o charakterze nazistowskim i antysemickim. Od czasu publikacji raportu kilku reklamodawców, w tym IBM, Apple, Disney, Lionsgate i Paramount, wycofało reklamy z platformy, co ma kosztować firmę miliony.

Dzień po tym, jak raport stał się powszechnie cytowany w mediach, Musk ogłosił „pozew nuklearny” przeciwko Media Matters, twierdząc, że celowo wprowadzali w błąd co do wrażeń użytkowników. „W tym tygodniu Media Matters for America opublikowało artykuł, który całkowicie fałszywie przedstawia rzeczywiste doświadczenia użytkowników X, co stanowi kolejną próbę podważenia wolności słowa i wprowadzenia reklamodawców w błąd” – napisał Musk. Po tym raporcie wielu reklamodawców wycofało się ze współpracy z X. „Przede wszystkim, łącznie z zyskiem, X działa na rzecz ochrony prawa społeczeństwa do wolności słowa. Aby jednak mowa była naprawdę wolna, musimy mieć także swobodę widzenia i słyszenia rzeczy, które niektórzy ludzie mogą uznać za niewłaściwe. Wierzymy, że każdy ma prawo do decydowania o tym, co czytać, oglądać i słuchać – ponieważ na tym polega siła wolności słowa”.

Od X:

Oto fakty dotyczące badania Media Matters:

  • Aby manipulować opinią publiczną i reklamodawcami, firma Media Matters utworzyła alternatywne konto i zajmowała się selekcją postów i reklam pojawiających się na osi czasu konta, aby dezinformować reklamodawców na temat rozmieszczenia ich postów. Te wymyślone doświadczenia można zastosować na dowolnej platformie.
  • Po wybraniu kanału wielokrotnie odświeżali swoje osie czasu, aby znaleźć rzadkie przypadki reklam wyświetlanych obok treści, które wybrali. Nasze dzienniki wskazują, że wymusili scenariusz, w wyniku którego liczba wyświetlonych reklam wzrosła 13 razy w porównaniu do mediany reklam wyświetlonych użytkownikowi X.
  • Z 5,5 miliarda wyświetleń reklam w serwisie X tego dnia mniej niż 50 zostało zrealizowanych w odniesieniu do wszystkich treści organicznych opisanych w artykule Media Matters.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Prokurator bierze się za Media Matters. Manipulowali i oczerniali Elona Muska i X

 0