PUBG: Battlegrounds przed laty cieszył się ogromnym zainteresowaniem graczy. Po kilku latach Playerunknown's Battlegrounds stracił na znaczeniu, ale po zmianie modelu dystrybucji znów odżył i pozwala twórcom zarabiać pieniądze.
PUBG: Battlegrounds przeszedł na free-to-play, co nie dziwi, jeżeli pod uwagę weźmiemy spadające zainteresowanie niegdyś niezwykle popularnym battle royale. Okazuje się, że decyzja deweloperów była strzałem w dziesiąte, bo choć teraz w Playerunknown's Battlegrounds zagramy za darmo, to gra zarabia dużo pieniędzy. Według danych firmy Krafton sprzedaż na PC wzrosła o 61 procent rok do roku do 82,3 miliona dolarów. W przypadku edycji konsolowej skok był jeszcze większy i wyniósł 124 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz 274 procent rok do roku. Niestety w statystykach zabrakło konkretnych kwot. Produkcja odnotowała ponadto wielokrotny wzrost liczby aktywnych graczy.
PUBG: Battlegrounds, mimo że jest dostępny za darmo, to potrafi generować twórcom dużo pieniędzy.
Tak więc przejście na free-to-play było dla PUBG: Battlegrounds dość opłacalne. Zgodnie ze statystykami SteamCharts w ciągu 30 dni liczba graczy na serwerach wyniosła w peaku 524,023, zaś średnia to 215,572.4. W ciągu doby w battle royala grało średnio 442,394 osób, a w chwili pisania wiadomości aktywność wynosi 103,355 użytkowników. Oczywiście dużo brakuje do rekordowego wyniku 3,236,027 graczy z 2018 roku. Krafton podaje, iż PUBG: Battlegrounds do marca 2021 roku został pobrany ponad miliard razy, a w pierwszym kwartale bieżącego roku wygenerował 307,1 mln USD, co daje progres o 5% rok do roku. Ciężko ocenić czy takie zainteresowanie utrzyma się w przyszłości ze względu na obecną konkurencję.
Alternatywnymi grami z gatunku battle royale są Apex Legends, który ostatnio pobił na Steam rekord jednocześnie aktywnych graczy, Call of Duty: Warzone czy Fortnite. PUBG: Battlegrounds (wcześniej znany pod nazwą Playerunknonw's Battleground) zadebiutował we wczesnym dostępie w 2017 roku i w grudniu tego samego roku udostępniono go w finalnej wersji. Za projekt odpowiada południowokoreańskie przedsiębiorstwo PUBG Studios przejęte w 2020 roku przez Krafton. Wcześniej właścicielem zespołu był Bluehole.
Zobacz także:
- Co dalej z Battlefieldem 2042? EA ogłasza plany wobec gry
- Elden Ring pokazało innym grom, gdzie ich miejsce. Fenomenalne wyniki sprzedaży
- Jacek Dukaj będzie tworzył gry wideo. Studio pisarza zapowiada adaptację "Starości aksolotla"
Pokaż / Dodaj komentarze do: PUBG: Battlegrounds po przejściu na free-to-play zarabia dużo pieniędzy