Remake Silent Hill 2 na PC i PS5 zacznie straszyć jesienią. Nowy trailer i data premiery

Remake Silent Hill 2 na PC i PS5 zacznie straszyć jesienią. Nowy trailer i data premiery

Remake Silent Hill 2 autorstwa polskiego studia Bloober Team ma trafić na PlayStation 5 i PC 8 października i trzeba przyznać, że gra wygląda bardzo dobrze. Można ją już zamówić w przedsprzedaży w PlayStation Store i na Steam.

Minęły niespełna dwa lata, odkąd Konami i Bloober Team ogłosiły remake Silent Hill 2, choć plotka o jego istnieniu wyciekła kilka miesięcy wcześniej. Właśnie otrzymaliśmy nowy zwiastun, prezentujący rozgrywkę remake'u, w którym możemy zobaczyć znajome korytarze pełne zakrwawionych pielęgniarek, słabo oświetlone pomieszczenia pełne robaków i inne paskudne niespodzianki, które zawsze czyhały w sennym miasteczku Silent Hill. Dzięki odświeżonej grafice i oświetleniu, gra robi duże wrażenie swoim klimatem.

Remake Silent Hill 2 autorstwa polskiego studia Bloober Team ma trafić na PlayStation 5 i PC 8 października i trzeba przyznać, że gra wygląda bardzo dobrze.

Zwiastun z datą premiery pojawił się podczas wczorajszej prezentacji PlayStation State of Play. Zaraz potem Konami zorganizowało osobne wydarzenie poświęcone licznym projektom związanym z Silent Hill, w tym dając nam szersze spojrzenie na remake Silent Hill 2.

Bloober Team to studio odpowiedzialne za Layers of Fear, Observer, Blair Witch i The Medium — dobrze przyjęte horrory psychologiczne, więc Polacy znają się na tym gatunku. Mimo to trzeba pamiętać, że Silent Hill 2 to kultowa gra i na twórców remake'u czeka  trudne zadanie, by spełnić oczekiwania fanów pierwowzoru z PlayStation 2 w 2001 roku. Zespół Bloober Team całkowicie przebudował grę, włączając w to pełny motion capture bohaterów i zamianę częściowo nieruchomej kamery na nowoczesną perspektywę trzeciej osoby.

Współzałożyciel Bloober Team, Piotr Babieno, powiedział w czerwcu 2023 roku, że studio zmieniło cały swój etos tworzenia gier na potrzeby remake'u Silent Hill 2. Zamiast kierować nastrojem i scenografią, uczynili z mechaniki podstawę straszenia na ekranie, wykorzystując wkład gracza do wzbudzania niepokoju. Kolekcja Layers of Fear, która ukazała się latem ubiegłego roku, oznaczała koniec ery horroru psychologicznego w Bloober Team. Jak Babieno mówił w czerwcu ubiegłego roku:

„Ten rok jest jak zamknięcie ery tworzenia horrorów psychologicznych. W tej chwili wkraczamy w Bloober Team 3.0, tworząc horror dla rynku masowego... Zdecydowaliśmy, że nasze kolejne tytuły powinny być znacznie bardziej zorientowane na rynek masowy. Chcielibyśmy porozmawiać z większą liczbą osób. Chcielibyśmy dostarczać nasze pomysły, zgodnie z naszym DNA, nie poprzez środowisko czy opowiadanie historii, ale poprzez działanie. Dlatego wszystkie nasze przyszłe tytuły będą miały wiele mechanik rozgrywki. Będą znacznie większe”. To oczywiście dlatego, że dotychczasowe gry studia, często nazywane były symulatorami chodzenia, gdzie gracze mieli do dyspozycji niewiele mechanik.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Remake Silent Hill 2 na PC i PS5 zacznie straszyć jesienią. Nowy trailer i data premiery

 0