Samsung mijał się z prawdą w reklamach urządzeń z serii Galaxy i musi zapłacić karę

Samsung mijał się z prawdą w reklamach urządzeń z serii Galaxy i musi zapłacić karę

Producenci nie raz mijają się z prawdą, za co mogą ponieść konsekwencje, o czym przekonał się Samsung, którego urządzenia z serii Galaxy nie były do końca wodoodporne.

Jak informuje serwis Wirtualnemedia, sąd w Australii ukarał Samsunga grzywną w wysokości 9,65 miliona dolarów za wprowadzanie użytkowników w błąd. Chodzi o reklamy urządzeń z serii Galaxy promowanych jako w pełni wodoodporne, którymi nie były. Australijski oddział firmy mimo tego chwalił się możliwościami sprzętu w licznych reklamach aż sprawa trafiła do Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) urzędu ds. ochrony konsumentów. Organ prowadził śledztwo, które miało wyjaśnić to, czy Samsung faktycznie wprowadzał w błąd kupujących. Przeanalizowano wszelkie materiały reklamowe m.in. billboardy. Firma z Korei Południowej chwaliła się w nich, że smartfony z serii Galaxy mogą bez przeszkód być zanurzane w basenie czy używane nawet podczas surfingu w oceanie.

Samsung został ukarany za wprowadzanie klientów w błąd dotyczących wodoodporności urządzeń z serii Galaxy.

Samsung Galaxy S22 smartfon

Brzmi pięknie, ale rzeczywistość brutalnie zweryfikowała te twierdzenia, ponieważ w niejednej sytuacji po kontakcie z wodą morską telefony przestawały działać poprawnie lub całkowicie odmawiały posłuszeństwa, ulegając awarii. Okazało się, że wprawdzie sprzęt z serii Galaxy spełnia normy IP67 oraz IP68 dotyczące wodoodporności to mowa o zapewnieniu bezpieczeństwa urządzeniom wyłącznie w słodkiej wodzie, natomiast jeżeli chodzi o wodę morską, gwarancji takiej już nie ma. Nic więc dziwnego, że po pewnym czasie całością zainteresował się ACCC, który po analizie stwierdził, iż przytoczone reklamy mogły narażać ludzi na straty.

Sprawa trafiła do australijskiego sądu, który teraz wymierzył Samsungowi sporą karę finansową wynoszącą 14 mln dolarów australijskich (9,65 mln USD). Samsung Australia przyznał się do winy i zapewnił, że problem nie występuje w nowszych modelach dostępnych aktualnie w sprzedaży. Mleko się jednak rozlało, a organ regulacyjny z Australii otrzymał od ludzi setki skarg. Kampanie reklamowe wprowadzające w błąd były prowadzone między marcem 2016 r. a październikiem 2018 roku. Kupiliście urządzenie Samsunga, co uważacie o tej marce?

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Samsung mijał się z prawdą w reklamach urządzeń z serii Galaxy i musi zapłacić karę

 0