Take-Two idzie na wojnę z modderem i chce usunięcia modyfikacji do GTA i Red Dead Redemption 2

Take-Two idzie na wojnę z modderem i chce usunięcia modyfikacji do GTA i Red Dead Redemption 2

Modderzy, który tworzą modyfikacje do gier z serii Grand Theft Auto czy innych produkcji Take-Two nie mają łatwego życia. Wydawca nadal prowadzi walkę z tą grupą dożąć do skasowania ich twórczości z sieci.

Modderzy, który tworzą zawartość do GTA czy innych gier Take-Two mają utrudnione zadanie. Firma wysyła do programistów pisma z żądaniem wycofania modów z internetu i taką wiadomość otrzymał kolejny deweloper. Modder znany jako LukeRoss, który opracował modyfikacje do Grand Theft Auto 5, Red Dead Redemption 2 czy Mafia Definitive Edition otrzymał od Take-Two prośbę o usunięcie swoich modów. Wydawca domaga się, aby Ross usunął całą swoją pracę ze strony Patreon, ze względu na wykorzystanie materiałów chronionych prawem autorskim firmy.

Take-Two chce usunięcia modyfikacji do GTA i Red Read Redemption 2.

W oświadczeniu Ross powiedział, że zamierza uzyskać wyjaśnienie od Take-Two, dlaczego dokładnie firma chce skasowania projektów. Stwierdził również, że ta prośba dotyczy praw autorskich, a nie licencji, więc rzekomo nie ma to nic wspólnego, z tym że Ross zarabia na swoich modach za pośrednictwem Patreona. Patrząc na to, iż modyfikacje są oddzielnymi tworami, z kolei mod Grand Theft Auto VR od jakiegoś czasu nie jest dostępny, dziwne, że Take-Two akurat teraz przyczepił się tego twórcy.

Ross zamierza jednak szanować prawa autorskie, a swoimi pracami chciał dostarczyć graczom oryginalną rozgrywkę m.in. implementując wirtualną rzeczywistość do Red Dead Redemption 2, dlatego powiedział, że jeżeli nie dostanie od Take-Two wyjaśnienia problemu wówczas skasuje wszystkie projekty nawet "zdalnie związane" z produkcjami należącymi do wydawcy GTA. To nie pierwszy raz, kiedy modyfikacje społeczności są na celowniku firm zajmujących się grami wideo, a prym wiedzie tu Take-Two, które już wcześniej wystosowało żądania usunięcia treści z powodu naruszenia praw autorskich.

Idealnym przykładem są "re3" i "reVC", ulepszone wersje Grand Theft Auto III i Grand Theft Auto: Vice City, które stworzono poprzez inżynierię wsteczną kodu źródłowego. Tydzień po tym Take-Two wystosowało żądanie skasowania projektów umieszczonych na Github co też się stało, lecz autorzy modyfikacji złożyli wniosek o przywrócenie plików, w efekcie mody wróciły na stronę. Wydawca nie złożył broni i sprawa trafiła do sądu, twierdząc, iż modderzy spowodowali "nieodwracalne szkody" w dystrybucji gier GTA. Eh, ciężkie jest życie moddera GTA i Red Dead Redemption 2.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Take-Two idzie na wojnę z modderem i chce usunięcia modyfikacji do GTA i Red Dead Redemption 2

 0