Twórcy gier podobno wycofują DLSS ze swoich produkcji z uwagi na sponsoring AMD

Twórcy gier podobno wycofują DLSS ze swoich produkcji z uwagi na sponsoring AMD

W internecie pojawił się kontrowersyjny temat dotyczący implementacji technologii DLSS. A w zasadzie to jej braku. Przynajmniej 3 studia zajmujące się tworzeniem gier miały usunąć DLSS na krótko przed premierą. Przyczyną miał być sponsoring ze strony AMD, które oferuje konkurencyjne dla DLSS rozwiązanie.

Twórcy gier mieli rezygnować z DLSS przez sponsoring

Działania wielkich firm nie zawsze są czyste i fair wobec konkurencji. Jednym z przykładów mogą być chociażby informacje o płaceniu przez Sony za pomijanie lub opóźnianie gier na konsole Xbox. Teraz podobno sprawa dotyczy technologii DLSS. Jak wynika z tweeta opublikowanego przez Johna Linnemana, co najmniej 3 studia zrezygnowały z technologii upscalingu NVIDII w swoich grach tuż przed ich premierą, mimo, że ta było już w nich zaimplementowana. Powód tych decyzji miał być wspólny. Chodziło o sponsoring.

Co najmniej 3 studia zrezygnowały z technologii upscalingu NVIDII w swoich grach tuż przed ich premierą, mimo, że ta było już w nich zaimplementowana.

W tej wypowiedzi Linneman nie napisał wprost, że chodzi o AMD, ale zdradził to już w kolejnym wpisie: "Podejrzewam, że jest to spowodowane bardziej sponsoringiem AMD niż czymkolwiek innym".

Nie chodziło o Starfield

Pojawiły się głosy, że jednym ze sponsorowanych deweloperów jest Bethesda, ponieważ w Starfield nie uświadczymy natywnej obsługi technologii DLSS. Ponadto AMD bardzo głośno reklamowało tę grę w czasie ostatniej premiery nowych Radeonów. Czerwoni przygotowali nawet limitowane edycje Starfield procesora Ryzen 7 7800X3D i karty graficznej Radeon RX 7900 XTX. Trzeba jednak zaznaczyć, że Linneman nie mówił nic o Starfield, co specjalnie podkreślił odnosząc się do swojej wypowiedzi o anulowaniu implementacji DLSS w grach z uwagi na sponsoring. "Jeszcze raz powtórzę – jeśli widzisz ten post, wcale NIE dotyczy on Starfield. Chodzi o inne, niepowiązane ze sobą gry – pisaliśmy o tym kilka tygodni temu." - czytamy we fragmencie tweeta.

Tego czy AMD faktycznie sponsoruje twórców gier, w efekcie czego ci rezygnują z DLSS, nie możemy potwierdzić. Brak natywnego upscalingu NVIDII w Starfield wygląda jednak w tej sytuacji niekorzystnie zarówno dla AMD, jak i Bethesda. Warto w tym miejscu dodać, że modderzy zdążyli już dodać do gry DLSS zastępujące FSR, a o efektach i szczegółach można przeczytać tutaj.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy gier podobno wycofują DLSS ze swoich produkcji z uwagi na sponsoring AMD

 0