7 powodów, dla których warto zainwestować w biznesowy sprzęt sieciowy - punkty 1-4
1. Wiele opcji autoryzacji gości
Możliwość zaawansowanego zarządzania autoryzacji do sieci gości to jedna z podstawowych zalet kontrolerów (zarówno sprzętowych, jak i software’owych) w urządzeniach biznesowych TP-Link. Pozwalają one wybór opcji logowania, która z naszego punktu widzenia będzie dla nas i naszych gości najwygodniejsza i może to być zwykłe hasło, voucher, SMS czy Facebook. W przypadku voucherów otrzymujemy specjalne narzędzie (Voucher Manager) do zarządzania nimi (np. określania, czy są jedno- czy wielorazowe, ustalania czasu ich działania czy drukowania), a dla Facebooka najpierw musimy skonfigurować stronę, która posłuży do uwierzytelniania i logowania za pomocą serwisu. Jeśli decydujemy się na klasyczne rozwiązania, np. za pomocą hasła wpisywanego na specjalnie przygotowanej stronie logowania, możemy ją najpierw skonfigurować, tworząc grafikę tła i logotypu, informację powitalną, główną treść czy warunki korzystania. Możemy tu nawet dodać reklamy, które będą się wymieniać w określonych przez nas interwałach i wyświetlane będą przez wyznaczony czas (możemy pozwolić użytkownikom na ich pominięcie). Tym samym, otrzymujemy kompleksowy pakiet narzędzi, które idealnie spisywać będą się w hotelu, kawiarni, sklepie, szkole czy urzędzie.
2. Rozbudowane możliwości zarządzania (w tym zdalnego)
Opcje zarządzania to chyba największa różnica, a na pewno najbardziej istotna, pomiędzy konsumenckimi i biznesowymi urządzeniami sieciowymi. Potrzeby obu grup użytkowników są w tym zakresie zupełnie inne, więc nie powinno to dziwić, tym bardziej, że posiadając całą sieć sprzętów w naszej firmie nie chcemy zarządzać każdym z nich z osobna. Z tego też powodu produkty serii Omada pozwalają na monitorowanie oraz zarządzanie siecią w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca, a wszystko dzięki chmurze. Dedykowany kontroler sprzętowy oraz darmowe oprogramowanie Omada Controller umożliwiają konfigurację i automatyczną aktualizację wszystkich urządzeń znajdujących się w sieci, a także automatycznie wykrywają nowe sprzęty. Co więcej, produkty z rodziny Omada są w pełni skalowalne, co oznacza, że w razie potrzeby system można w łatwy sposób rozbudować o kolejne urządzenia (nie musimy się martwić dodatkowymi kosztami związanymi z zakupem licencji czy zmianą kontrolera). Bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze panel kontrolny zawiera zaś zaawansowane funkcje, których na próżno szukać w konsumenckich urządzeniach (po szczegóły odsyłamy do naszego testu biznesowego zestawu TP-Link). To wszystko sprawia, że administrowanie setkami punktów dostępowych jeszcze nigdy nie było tak wygodne i w przypadku małych i średnich firm obyć można się nawet bez specjalisty od IT do administrowania naszą siecią, co pozwoli zaoszczędzić niemałe pieniądze.
3. Analiza ruchu sieciowego
Generowanie szczegółowych danych odnośnie ruchu sieciowego to kolejna cecha biznesowych produktów sieciowych, takich jak TP-Link Omada. Na pierwszy rzut oka aspekt ten wydawać może się nie tak istotny jak poprzednie, ale ma on bardzo duże znaczenie przede wszystkim przy wykorzystaniu w przestrzeniach komercyjnych, takich jak sklepy, kawiarnie itp. Daje nam bowiem wgląd w zachowania klientów i ich preferencje, pozwalając tym samym usprawniać nasze usługi w tym zakresie. Śledzenie zwyczajów zakupowych w sklepach to już standard i pozwala na istotną poprawę doświadczeń konsumentów, więc korzystają na tym obie strony.
4. Design
Zacznijmy od często lekceważonej, a co za tym idzie pomijanej kwestii, czyli samego designu. Mam tu na myśli zarówno wzornictwo, jak i samą praktyczną formę konstrukcji urządzeń typu punkty dostępowe. Stricte konsumencki sprzęt sieciowy, jak routery czy access pointy, przeważnie kładziemy na regale z książkami czy szafce RTV, co sprawia, że producenci starają się tu jakoś wyróżnić, stosując bardziej lub mniej charakterystyczny design (nierzadko gamingowe modele wyglądają jak jakieś spodki kosmiczne). W przypadku biznesowych punktów dostępowych, które najczęściej montowane są na sufitach (gwarantuje to najlepszy zasięg rozgłaszanych sieci) lub też ścianach, stosuje się zdecydowanie bardziej minimalistyczne i eleganckie wzornictwo. Jako przykład niech posłużą tu AP Omada EAP225, które posiadają stosowne uchwyty do montażu naściennego/sufitowego, a ich stonowana w formie konstrukcja nie rzuca się w oczy w biznesowych przestrzeniach, zachowując przy tym nowoczesny charakter. W ofercie TP-Link znajdziemy zaś jeszcze bardziej dyskretne, bezprzewodowe naścienne punkty dostępowe (np. EAP225-Wall) czy przeznaczone do montażu na zewnątrz budynków, które zoptymalizowane są pod kątem dalekiego zasięgu (np. EAP225-Outdoor).
W przypadku urządzeń, które nie znajdują się na widoku naszych klientów/użytkowników, stawia się zaś głównie na praktyczność wykonania. Dla przykładu, zarówno kontroler OC200, jak i switch PoE T1500G-10MPS, pochwalić mogą się bardzo solidną metalową konstrukcją, która lepiej radzi sobie z odprowadzaniem ciepła i przeważnie przystosowana jest do montażu w szafie typu rack (przełącznik posiada w zestawie stosowne szyny). Dzięki temu sprzęt lepiej radzi sobie w bardziej przemysłowych, nierzadko spartańskich, warunkach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: 7 powodów, dla których warto zainwestować w biznesowy sprzęt sieciowy