Test pamięci ADATA XPG SPECTRIX D60G: metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit 1903 (May 2019 Update), sterownikiem GeForce Game Ready 445.75, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do zmierzenia liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Wartości, które odnajdziecie na wykresach, są średnią arytmetyczną rezultatów pochodzących z trzech odrębnych przebiegów, a dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Zainteresowanym tematem odsyłam do obszernego felietonu poświęconemu testowaniu CPU w grach. Natomiast próby podkręcania polegały na znalezieniu maksymalnego stabilnego zegara, przy różnych ustawieniach timingów (opóźnień). W ich trakcie moduły były zasilane napięciem z zakresu 1,35-1,55 V oraz miały zapewniony nawiew. Za testy stabilności posłużyły Battlefield V oraz Far Cry Primal, gdzie szczególnie ta druga produkcja jest bardzo wrażliwa na błędy RAM.
Nastawy pamięci dla testów wydajności po zaaplikowaniu overclockingu były następujące:
- DDR4-4133 MHz CL 15-15-15-35-50-300-10-6-12-3-3-GDMD-2T (1,55 V/36,9 Ω)
Legenda: tCL-tRCDR-tRP-tRAS-tRC-tRFC-tCWL-tRTP-tWR-tWRWRSCL-tRDRDSCL.
Platforma testowa
AMD Ryzen 3 PRO 4350G | |
MSI MEG X570 ACE | |
KFA2 GeForce GTX 1080 Ti EXOC | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Noctua NH-D14 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: ADATA XPG SPECTRIX D60G. Test szybkiego i niezwykle efektownego zestawu RAM