AMD Radeon RX 460 (1024) vs Nvidia GeForce GTX 1050 – Ostateczne starcie

AMD Radeon RX 460 (1024) vs Nvidia GeForce GTX 1050 – Ostateczne starcie

Podkręcanie odbywa się bez ingerencji w budowę karty i oprogramowanie układowe. Kiedy jest to możliwe, limit mocy zostaje podniesiony do maksymalnej dostępnej wartości, ale napięcia ruszane nie są. Podobnie zresztą jak krzywa pracy wentylatorów. Chyba, że pod zrzutami z aplikacji GPU-Z widnieje inna informacja. Podawane wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musi przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć, wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służy rozgrywka w grę Wiedźmin 3, która słynie z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU. Można z dużą prawdopodobieństwa założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED. 

Sapphire Radeon RX 460 NITRO OC 4 GB GDDR5

Ustawienia domyślne:

  • Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1250 MHz
  • Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1250 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1750 MHz

Manualny overclocking:

  • Maksymalne stabilne wartości offset: +50/500
  • Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1300 MHz
  • Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1300 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2000 MHz
  • Limit mocy: +50%
 

Asus GeForce GTX 1050 ROG STRIX GAMING OC 2 GB GDDR5

Ustawienia domyślne:

  • Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1759 MHz
  • Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1759 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1752 MHz

Manualny overclocking:

  • Maksymalne stabilne wartości offset: +120/500
  • Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1873 MHz
  • Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1873 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2002 MHz
  • Limit mocy: +57%
 

Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której zdarzają się tylko chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Wszystkie częstotliwości ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty. Taktowania w moment po włączeniu gry są oczywiście znacznie wyższe, jednak przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie przed przeprowadzeniem testu. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Radeon RX 460 (1024) vs Nvidia GeForce GTX 1050 – Ostateczne starcie

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł