Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 800 zł

Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 800 zł

Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D: metodologia

Testy karty ASRock Radeon RX 5600 Challenger D wykonałem we współpracy z aktualnym Windows 10 64-bit 21H1 i sterownikami AMD Software: Adrenalin Edition 22.11.2, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek wykorzystałem program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms, a przedstawione rezultaty są średnią arytmetyczną wyników uzyskanych w trzech przebiegach. Każdy wykres jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o szczegółowości grafiki.

Poza tym, z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej części modeli, byłem zmuszony w ich przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur, według następujących zasad:

  • 4 GB VRAM: Battlefield V @ wysokie, Call of Duty: Black Ops Cold War @ średnie, God of War @ niskie, Red Dead Redemption 2 @ wysokie, Spider-Man Remastered @ średnie i Watch Dogs: Legion @ najniższe;
  • 6 GB VRAM (GeForce GTX 1660 oraz GTX 1660 Ti): Battlefield V @ wysokie, God of War @ wysokie, Marvel's Spider-Man Remastered @ średnie i Watch Dogs: Legion @ średnie;
  • 6 GB VRAM (inne GPU): Battlefield V @ wysokie, Call of Duty: Black Ops Cold War @ wysokie, God of War @ średnie, Marvel's Spider-Man Remastered @ średnie i Watch Dogs: Legion @ średnie;
  • 8 GB VRAM: Marvel's Spider-Man Remastered @ średnie i Watch Dogs: Legion @ wysokie.

Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie ustawienia są nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co zwyczajnie dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.

Ustawienia platformy były następujące:

  • taktowanie rdzeni/cache: 5,1/4,8 GHz
  • nastawy pamięci: DDR4-4000 MHz CL 15-15-15-35 2T (tRFC @ 300)

Ważne: ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU/VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!

Platforma testowa

Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 700 zł Intel Core i9-10900K
Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 700 zł ASRock Z490 Phantom Gaming-ITX/TB3
Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 700 zł Team Group NIGHT HAWK RGB 2x8 GB DDR4-3600 CL18
Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 700 zł Patriot Viper VPR100 512 GB
Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 700 zł Enermax Platimax 1350 W
Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 700 zł Antec Twelve Hundred V3
Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 700 zł Noctua NH-D14
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 800 zł

 0