Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D: podkręcanie
Overclocking ASRock Radeon RX 5600 Challenger D odbył się bez ingerencji w budowę sprzętu, ale z użyciem zmodyfikowanego, odblokowanego BIOS-u oraz MSI Afterburner w wydaniu 4.6.4 Beta 3. Prędkość wentylatorów ustawiłem ręcznie na 54% (1900 RPM), a efektem była temperatura GPU/Hot Spot/VRAM równa 81/95/86 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
ASRock Radeon RX 5600 Challenger D
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie rdzenia/pamięci VRAM: 1780/1750 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1600-1680 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1550-1660 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1742-1744 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne taktowanie: 1890/1900 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1830 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1830-1840 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1892 MHz
- Limit mocy: +80%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test ASRock Radeon RX 5600 Challenger D. Karta graficzna za 800 zł