Test sterowników NVIDIA: platforma testowa oraz metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnymi Windows 7 64-bit SP1 oraz Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), sterownikami GeForce Game Ready w wersjach 262.69, 296.10, 301.42, 340.52, 353.62, 368.22, 368.39 oraz 391.35, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99. Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione rezultaty są średnią arytmetyczną wyników uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Ponadto, każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o kombinację GPU/sterowniki, rozdzielczość renderowania oraz informacje o ustawieniach szczegółowości grafiki. Natomiast brak niektórych rezultatów (Battlefield 4 dla 296.10 i 301.42, a także Far Cry 5 dla 262.69) wynika z faktu, że wymienione wydania były zbyt stare, aby dany tytuł był w stanie albo w ogóle się uruchomić, albo działać stabilnie.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
- nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)
Platforma testowa
Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz | |
ASUS PRIME Z370-A | |
ZOTAC GeForce GTX 580 3 GB | |
Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15 | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Scythe Mugen MAX |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Czy NVIDIA obniża wydajność starszych kart graficznych? Odc. 4, Fermi