Test sterowników NVIDIA: platforma testowa oraz metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnymi Windows 7 64-bit SP1 oraz Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), sterownikami GeForce Game Ready w wersjach 262.69, 296.10, 301.42, 340.52, 353.62, 368.22, 368.39 oraz 391.35, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99. Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione rezultaty są średnią arytmetyczną wyników uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Ponadto, każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o kombinację GPU/sterowniki, rozdzielczość renderowania oraz informacje o ustawieniach szczegółowości grafiki. Natomiast brak niektórych rezultatów (Battlefield 4 dla 296.10 i 301.42, a także Far Cry 5 dla 262.69) wynika z faktu, że wymienione wydania były zbyt stare, aby dany tytuł był w stanie albo w ogóle się uruchomić, albo działać stabilnie.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
- nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)
Platforma testowa
|  | Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz | 
|  | ASUS PRIME Z370-A | 
|  | ZOTAC GeForce GTX 580 3 GB | 
|  | Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15 | 
|  | ADATA SP900 128 GB | 
|  | Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | 
|  | Enermax Platimax 1350 W | 
|  | Antec Twelve Hundred V3 | 
|  | Scythe Mugen MAX | 
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
 
         
                         
                        
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Czy NVIDIA obniża wydajność starszych kart graficznych? Odc. 4, Fermi