Test sterowników GeForce Game Ready: wydajność w grach
Far Cry Primal to dość nietypowa część taśmowo produkowanej serii, będącej obecnie pod skrzydłami Ubisoftu. Nietypowa dlatego, że rozgrywa się w czasach prehistorycznych, w przeciwieństwie do pozostałych przedstawicieli rodziny. Jeżeli zaś chodzi o technikalia, to gra wykorzystuje silnik Dunia Engine 2, luźno bazujący na pierwszym CryEngine. Z kolei Far Cry 5 wraca do bardziej typowych dla tej serii klimatów, czyli wszechobecnej broni palnej oraz wybuchów. Pod względem technicznym nie różni się zbytnio od poprzedniego wcielenia, jednak producent twierdzi, że silnik został poddany dalszym udoskonaleniom. W praktyce wymagania w stosunku do GPU są, co ciekawe, w większości przypadków zauważalnie niższe w stosunku do Far Cry Primal. Natomiast Rise of the Tomb Raider stworzyło studio Crystal Dynamics i warto podkreślić jedną nietypową cechę tego tytułu. Mianowicie wspiera on zarówno techniki graficzne pochodzące od AMD (PureHair), jak i NVIDII (HBAO+ oraz VXAO). Przy czym VXAO możemy aktywować tylko i wyłącznie, jeśli ograniczymy się do DirectX 11, gdyż przejście na nowsze API skutkuje zniknięciem tej opcji.
Far Cry 5
Far Cry Primal
Rise of the Tomb Raider
Pokaż / Dodaj komentarze do: Czy NVIDIA obniża wydajność starszych kart graficznych? Odc. 4, Fermi