Czy rendering na GPU ma sens? Test wydajności kart graficznych w Blender

Czy rendering na GPU ma sens? Test wydajności kart graficznych w Blender

Test renderingu na GPU: wydajność

Zgodnie z informacji ze wstępu, pomiary zostały przeprowadzone z wykorzystaniem zmodyfikowanego narzędzia Blender Benchmark, które możecie pobrać stąd. Zdecydowałem się na testy z użyciem wszystkich dostępnych scen (program udostępnia także tryb szybki, z tylko dwoma scenami) - tak, aby dostarczyć Wam jak najszerszy obraz odnośnie tego, jak różne karty graficzne spisują się w zależności od wykonywanego zadania. Dla punktu odniesienia, na wykresach znajduje się także procesor Intel Core i7-8700K, standardowo wykorzystywany w testach GPU, pracujący w konfiguracji podkręconej (taktowanie rdzeni/cache na poziomie 5,0/4,7 GHz).

Ważne: Rezultaty dla sceny barbershop_interior podawane są tylko dla kart wyposażonych w przynajmniej 8 GB VRAM (dotyczy akceleratorów AMD). Co prawda Radeony RX 570 oraz RX 580, posiadające 4 GB pamięci, były w stanie ją wyrenderować, ale okupione było to bardzo dużą rozbieżnością czasów między poszczególnymi próbami (mowa o wynikach w zakresie 20-30 minut, a więc dyskwalifikującym możliwość rzetelnego porównania). Pozostałe karty, paradoksalnie włączając w to GeForce GTX 1050 Ti oraz GTX 1650, które również wyposażone są w 4 GB VRAM, takich problemów nie miały, toteż na wykresach widnieje w ich przypadku komplet pomiarów.

*: Tym symbolem oznaczam wyniki nadesłane przez czytelników. Co prawda nie powinno być istotnych rozbieżności, gdyż wszystkie zostały uzyskane z użyciem tego samego narzędzia, którego sam używałem, ale jednak mogą się pojawić drobne różnice, z uwagi na rozmaite czynniki sprzętowo-programowe. Dlatego też zdecydowałem się na dodatkowe ich wyróżnienie.

barbershop_interior

bmw27

classroom

fishy_cat

koro

pavillon_barcelona

Pokaż / Dodaj komentarze do: Czy rendering na GPU ma sens? Test wydajności kart graficznych w Blender

 0