Test renderingu na GPU: Blender 2.80 Beta vs 2.79.7
Dodatkowym eksperymentem, jaki postanowiłem przeprowadzić, jest porównanie Blendera w wersji 2.80 Beta do używanej na poprzedniej stronie 2.79.7. W zasadzie bardziej niż na suchej wydajności chciałem skupić się na relacjach między architekturami AMD Vega oraz NVIDIA Pascal i Turing. Dlaczego? Głównie z uwagi na fakt, że ostatnia z wymienionych rodzin zadziwiająco słabo wypadła w scenie barbershop_interior, wszak GeForce RTX 2070 dostał srogi łomot od GTX 1080. Do tego warto zwrócić uwagę na kiepskie skalowanie Turingów w tym teście, co nietrudno zauważyć, analizując zależności między RTX 2070 a chociażby RTX 2060. Niestety, sprawdzenie barbershop_interior z użyciem Blendera 2.80 Beta okazało się niemożliwe. Scena, która przy wersji 2.79.7 zadowalała się zaledwie 8 GB RAM, w połączeniu z nowszym wydaniem skonsumowała całe 32 GB pamięci operacyjnej, na zakończenie wyświetlając radosne "out of memory". Dodam, że to wszystko stało się jeszcze na etapie przygotowań do renderingu, kiedy ładowane są obiekty, budowane drzewo BVH (ang. Bounding Volume Hierarchy), itd. Co więcej, faza ta - do momentu wystąpienia błędu - trwała aż cztery i pół minuty, podczas gdy na Blenderze 2.79.7 cały proces przebiegał błyskawicznie. Wygląda więc na to, że wieczna beta 2.80 ma jeszcze trochę rozwoju przed sobą, zanim będzie w miarę bezproblemowa. Tak czy inaczej, w obliczu konieczności wybrania innej sceny, postawiłem na classroom, w której Turing również nie zachwycił, chociaż i tak wypadł w zupełności przyzwoicie.
classroom
Pokaż / Dodaj komentarze do: Czy rendering na GPU ma sens? Test wydajności kart graficznych w Blender