Test DLSS 3 w Diablo 4. Technologia, której potrzebujesz?

Test DLSS 3 w Diablo 4. Technologia, której potrzebujesz?

Test DLSS 3 w Diablo 4: konkluzje

Rozpoczynając od wydajności bez włączonych technik podnoszących osiągi, karta graficzna Gainward GeForce RTX 4070 Ti Phantom GS bezsprzecznie dysponuje wystarczającym zapasem mocy, aby zapewnić w pełni komfortową rozgrywkę w Diablo 4. W moim miejscu testowym model ten generował w 1080p średnio ~266 FPS, w 1440p ok. 187 FPS, a w 2160p ok. 99 FPS. Innymi słowy, to wyniki, które powinny usatysfakcjonować większość graczy. Ale załóżmy, że chcemy mieć jeszcze więcej kl./s - co wtedy? Odpowiedź jest prosta, a mianowicie w takim wypadku można włączyć któryś z wariantów DLSS. Biorąc pod lupę najbardziej rozpowszechnioną technikę DLSS 2, która w grach zadebiutowała ponad trzy lata temu, dla profilu jakościowego możemy liczyć na ~15% zysk FPS w 1080p, ok. 30% w 1440p i aż ok. 48% w 2160p. Taki wzrost osiągów pozwala na granie w 4K przy średnio ok. 146 FPS, co wg mnie jest solidnym rezultatem. Nie ulega zatem wątpliwości, że DLSS 2 jest w przypadku Diablo 4 bardzo przydatnym rozwiązaniem, tym bardziej, że jakość obrazu po jego aktywacji jest w mojej ocenie naprawdę dobra i trudno będzie w trakcie rozgrywki zauważyć jakąś różnicę (patrz tutaj). Poza tym warto pamiętać o DLAA, czyli renderingu w rozdzielczości natywnej, ale z wygładzaniem krawędzi takim samym jak dla DLSS, tzn. lepszym od standardowego TAA. Jeżeli celujecie w najwyższą jakość obrazu, to opcja, którą można z powodzeniem stosować, wszak FPS nawet bez DLSS jest pod dostatkiem.

Kombinacja DLSS 2 oraz Reflex bardzo dobrze sprawdza się w Diablo 4, pozwalając uzyskać naprawdę wysoki FPS przy najniższych możliwych opóźnieniach.

Test DLSS 3 w Diablo 4. Technologia, której potrzebujesz?

 Test GeForce RTX 4070 Ti. AMD ma ogromny problem

Omówienie wyników FG i DLSS 3 oraz komentarz co do optymalnych ustawień

Kolejnym komponentem DLSS 3, który będę teraz analizować, jest generator klatek Frame Generation. Włączenie tej opcji zapewnia ~27% przyspieszenie w 1080p, ok. 24% w 1440p oraz ok. 23% w 4K. W Full HD przyrost jest więc większy względem DLSS 2, ale przy wyższej liczbie pikseli relacje się odwracają i FG jest mniej przydatny po podniesieniu rozdzielczości. A jak sprawuje się pełny pakiet DLSS 3, tj. DLSS 2 + FG + Reflex? W 1080p możemy liczyć na ok. 15% dodatkowego zysku w porównaniu do samej techniki DLSS 2, w 1440p na ok. 7% wzrost, a w 2160p na zbliżony średni FPS i ok. 5% większy minimalny - nie są to szokujące różnice. Patrząc zatem na wyniki całościowo, wydaje się, że w kontekście Diablo 4 i kart graficznych GeForce RTX optymalną kombinacją jest DLSS 2 oraz Reflex. Takie połączenie zapewnia niewiele niższy FPS od pełnego DLSS 3, a Reflex dba o to, by opóźnienia były możliwie niskie, co może stanowić dodatkową pomoc w walce z potworami. Jeżeli jednak celem nadrzędnym jest jak największa liczba kl./s, to wtedy FG oraz niższe profile renderingu DLSS naturalnie służą pomocą. Chociaż mając na uwadze, że Diablo 4 nie jest zbyt wymagającą produkcją, nie powinno być to potrzebne, przynajmniej do publikacji patcha z RT, bo ze śledzeniem promieni na pewno FPS spadnie, a FG będzie bardziej przydatne. Przy czym preferencje graczy bywają różne, stąd każdy powinien wypróbować dostępne opcje i poszukać ustawień dla siebie najlepszych, gdzie nie da się ukryć, że DLSS 3 oferuje szerokie możliwości, co jest dużą zaletą tej techniki.

 

Sprzęt do testów dostarczył:

Test DLSS 3 w Diablo 4. Technologia, której potrzebujesz?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test DLSS 3 w Diablo 4. Technologia, której potrzebujesz?

 0