Test RTX 3070 w środowisku NVIDIA Studio: wydajność
Premiere Pro to doskonale znany i bardzo popularny pakiet do edycji wideo, wykorzystywany m.in. w przemyśle filmowym. Jednym ze składników aplikacji firmy Adobe jest Mercury Playback Engine, odpowiadający za wszelkie efekty, przejścia i manipulacje kolorów. Wspomniany składnik potrafi skorzystać z karty graficznej dzięki obsłudze API CUDA oraz OpenCL, choć warto nadmienić, że nie wszystkie efekty przewidują sprzętowe przyspieszanie i dla części z nich używany będzie wyłącznie CPU. Ponadto od wersji 2020 można przy eksporcie projektu wspomóc się NVENC, tj. dekoderem oraz koderem H.264 i H.265 obecnym w układach graficznych firmy NVIDIA (alternatywnie wspierany jest także Quick Sync od Intela). Pozwala to na znaczne skrócenie czasu operacji względem kodowania na procesorze i tym samym zwiększenie korzyści wynikających z zaprzęgnięcia GPU do pracy przy edycji wideo.
Pokaż / Dodaj komentarze do: GeForce RTX 3070 - test laptopowego GPU w środowisku NVIDIA Studio