Test GeForce RTX 4060 Ti 16 GB vs. 8 GB. Sprawdź, czy warto dopłacić

Test GeForce RTX 4060 Ti 16 GB vs. 8 GB. Sprawdź, czy warto dopłacić

Test NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti 16 GB: wydajność

W standardowych testach ustawienia tekstur są dostosowane do pojemności VRAM poszczególnych kart, tak aby zapewnić możliwie precyzyjne pomiary i z uwagi na zjawiska sprawiające, że rozdzielczość tekstur przekraczająca dostępny budżet pamięciowy jest w praktyce bezużyteczna. Wśród tych ostatnich można wymienić np. szarpanie animacji, chociażby przy obracaniu kamery, nagłe spadki FPS oraz stopniową degradację osiągów wraz z czasem rozgrywki. Niemniej w celach poglądowych postanowiłem jednak wykonać pomiary uzupełniające w Resident Evil 4 Remake, czyli jedynej grze w procedurze, która potrafi sprawić spore kłopoty GPU z 8 GB VRAM. Zmianie uległo miejsce testowe na takie o wyższych wymaganiach pamięciowych, tzn. tym razem jest to wioska podczas sztormu (zadanie dotarcia do punktu ewakuacyjnego), a rozdzielczość tekstur została wybrana na maksymalną również w przypadku 8 GB wersji GeForce'a RTX 4060 Ti.

Wyniki znajdziecie poniżej, a skrótowo je opisując, GeForce RTX 4060 Ti 8 GB przy renderingu natywnym zaczyna mieć problemy powyżej 1080p, a przy włączonej opcji Interlaced po przekroczeniu 1440p. Niemniej warto zwrócić uwagę na pewną anomalię bez aktywnego skalowania obrazu, a mianowicie mniejszą przewagę wariantu 16 GB w 4K niż w 1440p. Skąd takie nieoczekiwane rozstrzygnięcie? Przyczyną jest nic innego jak wysoka losowość testów przy przepełnionej pamięci graficznej. Co tu dużo komentować, takie podejście do pomiarów, praktykowane przez znaczną część recenzentów, to przecież najwyższa dokładność i rzetelność, czyż nie? Pytanie myślę retoryczne.

Resident Evil 4 Remake

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test GeForce RTX 4060 Ti 16 GB vs. 8 GB. Sprawdź, czy warto dopłacić

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł