Test KFA2 GeForce RTX 4080 SG: osiągi RT
Na tej stronie znajdziecie rezultaty z włączonym śledzeniem promieni, na przykładzie dwóch gier ze standardowej procedury, The Medium i Watch Dogs: Legion, oraz ulepszonej wersji Metro Exodus z dopiskiem Enhanced Edition. Jeżeli chodzi o to, jaki użytek z RT robią poszczególne produkcje, w przypadku hakerskich przygód od Ubisoftu są to odbicia bazujące na ray-tracingu, do których polska produkcja dorzuca okluzję otoczenia, zaś dzieło 4A Games serwuje nam globalne oświetlenie, okluzję otoczenia oraz opcjonalnie odbicia (te ostatnie nie były jednak aktywne podczas testów). Pomiary uwzględniają GeForce'y GTX, które co prawda nie dysponują sprzętowymi jednostkami wspomagającymi śledzenie promieni, ale jak najbardziej są w stanie uruchomić większość gier implementujących RT (choć nie wszystkie, bo Metro Exodus Enhanced Edition nie jest z nimi kompatybilna). Ponadto dla GPU z linii GeForce RTX są przeprowadzane dodatkowe pomiary, z włączonym DLSS w wariancie jakościowym.
Uwaga: Wyniki z tej strony nie biorą udziału w obliczaniu średniej wydajności.
Metro Exodus Enhanced Edition
The Medium
Watch Dogs: Legion
Uwaga: W rozdzielczości 4K (natywnej, tzn. bez DLSS) minimalna pojemność VRAM wymagana do prawidłowego działania gry przy włączonym RT to 10 GB. Stąd mocno ograniczona liczba kart na poniższym wykresie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test KFA2 GeForce RTX 4080 SG. Karta świetna, ale...