Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung

Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung

Test Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual v2: platforma i metodologia

Wszystkie testy drugiej rewizji Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o ustawieniach szczegółowości grafiki. Wyjaśniając jeszcze kwestię sterowników, w przypadku gier Battlefield V, Far Cry 5, Just Cause 4 oraz World of Tanks były to GeForce Game Ready Driver 417.35. Natomiast w Metro Exodus pomiary zostały przeprowadzone przy dedykowanych GeForce Game Ready Driver 418.91, podczas gdy w pozostałych produkcjach użyte były GeForce Game Ready Driver 411.51.

Ponadto, z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej niektórych modeli, byłem zmuszony w ich przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur, według następujących zasad:

  • GeForce GTX 1050 Ti: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium;
  • GeForce GTX 1060 3 GB: Battlefield V @ Low (w trybie DX 11 @ High), Rise of the Tomb Raider @ Low (w trybie DX 11 @ High), Watch Dogs 2 @ Low;
  • GeForce GTX 1060 6 GB GDDR5X: Rise of the Tomb Raider @ High;
  • GeForce GTX 1660 (Ti): Rise of the Tomb Raider @ High (tylko 1440p);
  • GeForce RTX 2060: Battlefield V @ High (tylko 2160p), Rise of the Tomb Raider @ High (tylko 1440p i 2160p);
  • Radeon RX 570/580 4 GB: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium.

Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie ustawienia są wysoce nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.

Ustawienia platformy były następujące:

  • taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
  • nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)

Ważne: Serwis ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU oraz VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!

Platforma testowa

Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz
Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung ASUS PRIME Z370-A
Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15
Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung ADATA SP900 128 GB
Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung Seagate Barracuda 7200.12 1 TB
Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung Enermax Platimax 1350 W
Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung Antec Twelve Hundred V3
Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung Scythe Mugen MAX
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual - test drugiej rewizji z pamięciami Samsung

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł