Podświetlenie i sterownik
Genesis Krypton 550 oprócz dedykowanego przycisku i suwaka, które pozwalają nam manipulować wgranymi do pamięci mikrokontrolera efektami podświetlenia oraz trybami DPI posiada też zewnętrzny sterownik. Wspomniana aplikacja to nic innego jak OEM, wykorzystywany od dłuższego czasu przez różnych producentów. Dlaczego tak twierdzę? - ponieważ jak nie trudno jest zauważyć jego układ i oferowane funkcje są identyczne co na przykład w oprogramowaniu SPC Gear, Glorious PC Gaming Race czy Modecom. Jedyną poważną zmianą jest tak naprawdę ich szata graficzna. Moim zdaniem wersja od Genesis prezentuje się ciekawie, nakładka jest schludna, przejrzysta i minimalistyczna. Łącznie udostępnione są cztery zakładki. Pierwszą z nich jest “Ustawienia DPI” , to tutaj możemy zdefiniować dowolną wybraną przez nas rozdzielczość w zakresie od 200 do 8000.
Następna karta “Podświetlenie” przechowuje 10 możliwych do dostosowania trybów iluminacji (łącznie z opcją wyłączenia podświetlenia). Według mnie spośród wszystkich najciekawiej prezentuje się efekt o nazwie "wielokolorowy strumień". Przejścia barw są niezwykle płynne, a same kolory żywe i dobrze zblendowane. Podświetlenie RGB Kryptona 550 podzielono na dwie strefy, kontrolowane między innymi za pomocą opisanego wcześniej fizycznego suwaka na spodzie myszy. W pierwszej pozycji świecą się wszystkie, w drugiej zaś już tylko logo oraz rolka scrolla, w trzeciej gasną wszystkie światła. Moim zdaniem to bardzo ciekawe i zarazem niezwykle proste rozwiązanie, uniezależniające nas od aplikacji. Jedną z najciekawszych o ile nie najciekawszą zakładką sterownika jest "Ustawienia systemowe" - to właśnie tutaj zyskujemy możliwość zdefiniowania debounce time (opóźnienia w rejestrowaniu kliknięcia, czyli szybkości dwukliku), prędkości przewijania, a także czułości gryzonia. Jak można się było spodziewać "Szybkość raportowania" posiada tylko jedną opcję i jest nią możliwość ustawienia częstotliwości próbkowania. Oprócz omówionych zakładek producent zaimplementował też moduły. Dwa z nich powiązane są bezpośrednio z wykonywaniem akcji (nagrywanie i przypisywanie makr) oraz bindowaniem (przypisywanie niestandardowych przycisków). Trzeci i ostatni odpowiada za generowanie profili oraz późniejsze zarządzanie nimi.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test Genesis Krypton 550 - czy zagrozi SPC Gear LIX i Modecom Volcano Shinobi?