Test Gigabyte AORUS Radeon RX 580 XTR 8G

Test Gigabyte AORUS Radeon RX 580 XTR 8G

Podkręcanie odbywa się bez ingerencji w budowę karty i oprogramowanie układowe. Kiedy jest to możliwe, limit mocy zostaje podniesiony do maksymalnej dostępnej wartości, ale napięcia ruszane nie są. Podobnie zresztą jak krzywa pracy wentylatorów. Chyba, że pod zrzutami z aplikacji GPU-Z widnieje inna informacja. Podawane wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musi przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć, wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służy rozgrywka w grę Wiedźmin 3, która słynie z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU. Można z dużą prawdopodobieństwa założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.

Niestety overclocking sampla okazał się dość problematyczny bowiem karta wysypywała się już po choćby najdrobniejszej zmianie parametrów pracy. Dopiero podciągnięcie napięcia do maksymalnej możliwej wartości, czyli +96 mV, pozwoliło przeprowadzić testy. Warto jednak zwrócić uwagę, iż nawet jeśli rdzeń podkręca się słabo, to bezwzględnie warto przyśpieszyć pamięci. Radeon RX 580 na tym zyskuje.

Test Nvidia GeForce GTX 1080 Ti

Gigabyte AORUS Radeon RX 580 XTR

Ustawienia domyślne:

  • Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1425 MHz
  • Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1425 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2000 MHz

Manualny overclocking:

  • Maksymalne stabilne wartości offset: +25/300
  • Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1450 MHz
  • Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1450 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2150 MHz
  • Limit mocy: +50%

Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której zdarzają się tylko chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Wszystkie częstotliwości ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty. Taktowania w moment po włączeniu gry są oczywiście znacznie wyższe, jednak przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie przed przeprowadzeniem testu. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test Gigabyte AORUS Radeon RX 580 XTR 8G

 0