Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED: podkręcanie
Podkręcanie INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED odbyło się bez ingerencji tak w budowę sprzętu, jak i oprogramowanie układowe, z użyciem aplikacji MSI Afterburner w wydaniu 4.6.3 Beta 5. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 34% (1300 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 62 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1320/1875 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1987 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1965-1987 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1920-1965 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1875 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +180/900 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2122-2152 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2100-2130 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 2070-2107 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2100 MHz
- Limit mocy: +0%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy?