Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy?

Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy?

Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED: metodologia

Wszelkie testy karty INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED przeprowadzono we współpracy z aktualnym Windowsem 10 64-bit November 2019 Update (1909) oraz sterownikami GeForce Game Ready Driver 461.64, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek wykorzystałem program Fraps w wersji 3.5.99 - również w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms, a przedstawione rezultaty są średnią arytmetyczną wyników uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o szczegółowości grafiki.

Poza tym, z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej części modeli, byłem zmuszony w ich przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur, według następujących zasad:

  • GeForce GTX 1050 Ti: Battlefield V @ wysokie, Watch Dogs 2 @ średnie;
  • GeForce GTX 1650: Battlefield V @ wysokie, Watch Dogs 2 @ średnie;
  • GeForce RTX 2060: Battlefield V @ wysokie;
  • Radeon RX 570/580 4 GB: Battlefield V @ wysokie, Watch Dogs 2 @ średnie;
  • Radeon RX 5600 XT: Battlefield V @ wysokie;

Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie ustawienia są nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co zwyczajnie dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.

Ustawienia platformy były następujące:

  • taktowanie rdzeni/cache: 5,1/4,8 GHz
  • nastawy pamięci: DDR4-4000 MHz CL 15-15-15-35 2T (tRFC @ 300)

Ważne: ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU/VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!

Platforma testowa

Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy? Intel Core i9-10900K
Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy? ASRock Z490 Phantom Gaming-ITX/TB3
Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy? Team Group NIGHT HAWK RGB 2x8 GB DDR4-3600 CL18
Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy? ADATA SP900 128 GB
Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy? Seagate Barracuda 7200.12 1 TB
Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy? Enermax Platimax 1350 W
Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy? Antec Twelve Hundred V3
Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy? Noctua NH-D14
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test INNO3D GeForce RTX 3060 iCHILL X3 RED. Wreszcie karta dla graczy?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł