Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie

Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie

Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X: metodologia

Wszystkie testy MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), sterownikiem  Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.7.1, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o szczegółowości grafiki.

Ponadto, z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej niektórych modeli, byłem zmuszony w ich przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur, według następujących zasad:

  • GeForce GTX 1050 Ti: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium;
  • GeForce GTX 1060 3 GB: Battlefield V @ Low (w trybie DX 11 @ High), Rise of the Tomb Raider @ Low (w trybie DX 11 @ High), Watch Dogs 2 @ Low;
  • GeForce GTX 1060 6 GB GDDR5X: Rise of the Tomb Raider @ High;
  • GeForce GTX 1660 (Ti): Rise of the Tomb Raider @ High (tylko 1440p);
  • GeForce RTX 2060: Battlefield V @ High (tylko 2160p), Rise of the Tomb Raider @ High (tylko 1440p i 2160p);
  • Radeon RX 570/580 4 GB: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium.

Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie ustawienia są wysoce nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.

Ustawienia platformy były następujące:

  • taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
  • nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)

Ważne: Serwis ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU oraz VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!

Platforma testowa

Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz
Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie ASUS PRIME Z370-A
Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15
Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie ADATA SP900 128 GB
Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie Seagate Barracuda 7200.12 1 TB
Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie Enermax Platimax 1350 W
Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie Antec Twelve Hundred V3
Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie Scythe Mugen MAX
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X. Navi zrobione porządnie

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł