Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci

Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci

Test NVDIA GeForce RTX 2080 SUPER: platforma, metodologia

Wszystkie testy NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), sterownikiem GeForce Game Ready Driver 431.56, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o szczegółowości grafiki.

Ponadto, z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej niektórych modeli, byłem zmuszony w ich przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur, według następujących zasad:

  • GeForce GTX 1050 Ti: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium;
  • GeForce GTX 1060 3 GB: Battlefield V @ Low (w trybie DX 11 @ High), Rise of the Tomb Raider @ Low (w trybie DX 11 @ High), Watch Dogs 2 @ Low;
  • GeForce GTX 1060 6 GB GDDR5X: Rise of the Tomb Raider @ High;
  • GeForce GTX 1660 (Ti): Rise of the Tomb Raider @ High (tylko 1440p);
  • GeForce RTX 2060: Battlefield V @ High (tylko 2160p), Rise of the Tomb Raider @ High (tylko 1440p i 2160p);
  • Radeon RX 570/580 4 GB: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium.

Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie ustawienia są wysoce nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.

Ustawienia platformy były następujące:

  • taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
  • nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)

Ważne: Serwis ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU oraz VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!

Platforma testowa

Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz
Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci ASUS PRIME Z370-A
Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15
Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci ADATA SP900 128 GB
Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci Seagate Barracuda 7200.12 1 TB
Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci Enermax Platimax 1350 W
Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci Antec Twelve Hundred V3
Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci Scythe Mugen MAX
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER. Turing na sterydach po raz trzeci

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł