Test samochodu RC - UGO Monster

Test samochodu RC - UGO Monster

uGo Monster - Budowa

Budowa zewnętrzna

Nadwozie wykonano z elastycznego i odpornego na uszkodzenia tworzywa, które mocowanie jest na zawleczkach. Przyznam, że podczas testów i wielu upadków nie doznało ono większych uszkodzeń. Jedynie delikatne zarysowania od kamieni czy asfaltu.

uGo Monster

 

Konstrukcja nośna

Monster, jak sama nazwa mówi, to jedna z największych konstrukcji producenta, która rozwija szalone 45 km/h. Oczywiście trudno to potwierdzić, jednakże faktycznie samochodzik porusza się naprawdę szybko. Do budowy konstrukcji nośnej wykorzystano głównie wytrzymałe tworzywo, z przodu i tyłu bardziej elastyczne, które ma za zadanie pochłanianie drgań i siły uderzeń przy bliskim kontakcie z przeszkodami. W centralnej części umieszczono miejsce na akumulator oraz elektronikę, wszystko przykryte wentylowaną pokrywą. Nad akumulatorem mamy małą antenkę, diodę sygnalizująca pracę oraz przełącznik, który niestety pracuje dość topornie i finalnie się urwał. Poza tym szkoda, że producent nie umieścił go w bardziej dostępnym miejscu, ponieważ by wyłączyć zasilanie i uchronić akumulator przed rozładowaniem, musimy rozbierać nadwozie oraz pokrywę akumulatora.

uGo Monster

uGo Monster

 

Zawieszenie i napęd

Za napęd odpowiada jedno serwo umieszczone w tylnej części podwozia, które napędza koła tylne. Koła są sporych rozmiarów i obute w gumowe opony wypełnione gąbką. Bieżnik mógłby być nieco bardziej agresywny, bo o ile na twardej nawierzchni, jak kostka brukowa czy asfalt, przyczepność jest satysfakcjonująca, o tyle na podłożu sypkim już nie jest tak dobrze, ale o tym później. Zawieszenie oraz przekazanie napędu, jak przeguby, wykonano z elementów metalowych, jak również łożysk kulkowych. Niestety, koła zębate to plastikowe elementy. Nierówności niwelują powietrzne amortyzatory ze sprężynami o dużym skoku, które pozwalają nawet na skoki i szybką jazdę po nierównym terenie.

uGo Monster

 

Wyposażenie

Producent, oprócz samego pojazdu, daje nam:

  • Akumulator,
  • Kontroler,
  • Ładowarkę,
  • Śrubokręt,
  • Klucz do kół,
  • Zapasowe cztery spinki mocowania nadwozia,
  • Zapasowe koła zębate.

Jako minus mogę uznać obecność tylko jednego akumulatora.

uGo Monster

 

Kontroler

Kontroler jest zasilany dwoma bateriami AA (brak w zestawie) i komunikuje się z samochodem drogą radiową z wykorzystaniem częstotliwości 2,4 GHz, oferując stabilne połączenie do 100 m. Muszę przyznać, że te 100 m na otwartej przestrzeni jest jak najbardziej osiągalne. Z poziomu kontrolera mamy możliwość kalibracji pozycji osi skrętnej (przedniej) w pozycji jałowej, czyli ustawiamy sobie przednie koła tak, by zabawka poruszała się prosto.

uGo Monster

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Mobile

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test samochodu RC - UGO Monster

 0