Test wydajności ray-tracingu na kartach GeForce GTX: platforma testowa oraz metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit October 2018 Update (1809), sterownikiem GeForce Game Ready Driver 425.31, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99, który bez problemów współpracuje z DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Ponadto, każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o ustawieniach szczegółowości grafiki.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
- nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)
Ważne: Serwis ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych. Pisząc o ustawieniach fabrycznych, mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!
Platforma testowa
Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz | |
ASUS PRIME Z370-A | |
Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15 | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Scythe Mugen MAX |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test wydajności kart GeForce GTX w grach z ray-tracingiem