Wszelkie testy przeprowadziłem na platformie z aktualnym Windowsem 10 64-bit 1909 (November 2019 Update), sterownikiem GeForce Game Ready 466.11, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do zmierzenia liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Wartości, które odnajdziecie na wykresach, są średnią arytmetyczną rezultatów pochodzących z trzech odrębnych przebiegów, a dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Zainteresowanym tematem odsyłam do obszernego felietonu poświęconemu testowaniu CPU w grach.
Próby podkręcania polegały na znalezieniu maksymalnego stabilnego zegara, przy różnych ustawieniach timingów (opóźnień). W ich trakcie moduły były zasilane napięciem z zakresu 1,35-1,55 V oraz miały zapewniony nawiew. Dla kości, które nie cierpią na zjawisko negatywnego skalowania z woltażem, tj. Hynix DJR, MJR i Samsung B-Die, aplikowałem maksymalną wartość, a dla pozostałych szukałem optymalnych ustawień. Do sprawdzania stabilności służyły gry wchodzące w skład procedury oraz aplikacja LinX. Celem weryfikacji osiągów po OC, wszystkie moduły pracowały z częstotliwością 4000 MHz i możliwie agresywnymi timingami, zaś dla tych, które przy dopuszczalnych kombinacjach opóźnień nie mogły uzyskać takiego taktowania, przewidziana była niższa wartość - 3800 MHz.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Wielki test pamięci RAM, cz. 2 – 24 zestawy klasy 3600-4400 MHz w akcji!