Far Cry 6: Nowy trailer pokazuje możliwości silnika. Ray tracing i FSR w akcji

Far Cry 6: Nowy trailer pokazuje możliwości silnika. Ray tracing i FSR w akcji

W sieci pojawił się krótki trailer, który ukazuje możliwości silnika graficznego. W grze znajdziemy ray tracing oraz AMD FSR.

Ray tracing staje się powoli nieodłączną częścią wydawanych dziś gier. W ślad za EA Dice, który w 2018 roku wydał Battlefield V, czyli pierwszą grę AAA ze śledzeniem promieni, poszło już wiele innych wydawców i twórców. Ostatnio mogliśmy poczytać o RT w Dying Light 2, wcześniej o RT w Battlefield 2042. Teraz przyszła pora na Far Cry 6. Tu jednak nie mamy do czynienia ze współpracą NVIDII z Ubisoftem, bo w taki układ weszła firma AMD. Na krótkim zwiastunie możemy zobaczyć jak RT wygląda w akcji i trzeba przyznać, że prezentuje się całkiem nieźle. Wszystko na to wskazuje, że centralną częścią śledzenia promieni w Far Cry 6 będą odbicia oraz cienie. Nie mamy informacji czy również pojawi się globalne oświetlenie.

AMD wypuścił krótki trailer prezentujący możliwości silnika oraz potwierdził wsparcie dla śledzenia promieni i FSR. Zobacz film.

Odbicia, według zapewnień AMD, będą działać w trybie hybrydowym, a więc nie będziemy mieć do czynienia z zamianą SSR lub Cube Maps, a raczej jednoczesnym renderowaniu dla rasteryzacji oraz RT. Na samym trailerze nie jest to tak dostrzegalne, bo kamera jest w trybie pasywnym i oprócz odbić pośrednich obiektów statycznych znajdujących się na ekranie, widzimy tylko dynamiczne, ze śledzenia promieni - miotacz ognia oraz wybuch. Nie wiemy więc na jak dużą skalę wprowadzone zostaną odbicia RT. Drugim efektem jest cieniowanie. Również i tu na ekranie możemy zaobserwować tylko śledzenie promieni i w tym wypadku AMD nie wspomina o żadnych renderowaniu hybrydowym. Zapewne będzie to rozwiązane jak w innych grach. Ray tracing zmieniać się będzie na rasteryzację po opuszczeniu okręgu zasięgu rysowania.

AMD zapewnia graczy, że produkcja Ubisoftu będzie zoptymalizowana pod procesory AMD Ryzen oraz karty graficzne Radeon. Możemy w to uwierzyć, szczególnie patrząc na wydajność tychże komponentów w poprzedniej grze - AC: Valhalla. Do dyspozycji otrzymamy Fidelity FX Super Resolution, co pomoże w osiągnięciu odpowiedniej wydajności - szczególnie ze śledzeniem promieni i w wysokiej rozdzielczości. Przypomnijmy też, że premiera gry odbędzie się już 7 października bieżącego roku i do tej pory zdążyliśmy już otrzymać oficjalne wymagania sprzętowe Far Cry 6. Czekacie?

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Far Cry 6: Nowy trailer pokazuje możliwości silnika. Ray tracing i FSR w akcji

 0