Konferencja Microsoftu 26 października - Surface Studio, VR/AR, Creators Update, Xbox

Konferencja Microsoftu 26 października - Surface Studio, VR/AR,  Creators Update, Xbox

Surface Studio to pierwszy komputer typu desktop od Microsoft. Jest on czymś w rodzaju iMac, lecz potrafiącym przeistoczyć się z trybu desktop w pokaźnych rozmiarów tablet, wraz z obracanym pod wieloma kątami ekranem, idealnym do projektowania bądź tworzenia grafiki. Jest on skierowany do profesjonalnych artystów. Urządzenie ma wymiary 63,73 x 43,89 x 1,14 cm i ma aluminiową obudowę. Podstawa natomiast mierzy sobie 25 x 22 x 3,22 cm. Surface Studio posiada 28-calowy, odczepiany, dotykowy ekran Pixelsense. Jego rozdzielczość to 4500x3000 (proporcje obrazu 3:2) a gęstość pikseli to 193 PPI. Przy 13,5 milionach pikseli, jest to wynik o 63% wyższy niż w przypadku telewizora 4K. Wyświetlacz obsługuje przestrzeń kolorów DCI-P3 z 30 bitami na piksel. iMac posiada 27-calowy ekran 5120x2880 Retina w 16:9 i 217 PPI - czyli teoretycznie ostrzejszy - ale nie uświadczymy w nim technologii dotykowej.

Surface Studio zajmuje nieco więcej miejsca na biurku niż porównywalny Apple iMac, jednak urządzenie Microsoftu wyposażone jest w ekran Pixelsense połączony z Zero Gravity Hinge, uchwytem pozwalającym na regulację wyświetlacza, co pomoże wykorzystywać Studio niczym cyfrową deskę kreślarską pod kątem 20 stopni. Przy okazji można do tego także wykorzystać nowe akcesorium zwane Surface Dial, czy też cyfrowy długopis. Waga komputera Microsoftu to 9,56 kg - zaledwie 0,02 kg więcej niż iMac.

Najnowszy komputer Microsoftu wyposażony jest w czterordzeniowy procesor szóstej generacji Intela, Skylake, 32 GB RAMu oraz dysk hybrydowy dysk SSD 2 TB, a także GPU Nvidia GeForce GTX 980M z 4 GB RAM. Ten ostatni komponent może fanów poważnego grania nieco rozczarować. Co prawda przy 3,2 teraflopsach będzie on wystarczający do pogrania w najnowsze tytuły na wysokich ustawieniach, w tym także Battlefield 1, ale na pewno nie przy maksymalnej rozdzielczości. GTX 980M będzie posiadał najdroższy z modeli Studio, natomiast dwie tańsze wersje muszą zadowolić się GTX 965M z mocą obliczeniową 1,9 teraflopsów. Warto też zaznaczyć, że w tym momencie nie istnieją mobilne wersje GTX 1050 czy 1050 Ti, ale GTX 1060 nie byłby wcale droższym rozwiązaniem - dlatego decyzja jest trochę zastanawiająca. Z drugiej strony może zadecydowała o tym ergonomia termalna. Niemniej jednak przy takiej cenie może troszkę ten fakt rozczarowywać, ale z drugiej strony, nie jest to dedykowany sprzęt dla graczy. Jeśli chodzi o złącza, nie uświadczymy Thunderbolta ani USB typu C, będą za to 4 porty USB 3.0, czytnik kart SD (kompatybilny z SDXC), MiniDisplayPort oraz złącze audio 3.5 mm.

 

Zamówienia przedsprzedażowe Surface Studio można już składać w USA, ale urządzenie w tym roku będzie miało jedynie limitowaną sprzedaż w sezonie bożonarodzeniowym. Natomiast pełnoprawna premiera odbędzie się na początku 2017. Należy spodziewać się, że po USA, następnym rynkiem na jaki wkrótce wkroczy Surface Studio z przedsprzedażą, to UK. Najtańszy model kosztuje $2,999 - najdroższy $4,199.

Surface Dial

Surface Dial to nowe akcesorium do wszystkich urządzeń z rodziny Surface. Zasadniczo jest to coś w rodzaju pokrętła z technologią haptyczną i Bluetooth, które kontekstowo dopasowuje się do aplikacji i umożliwia dodatkowe z nimi interakcje. W materiałach promocyjnych głównie pokazywano jak na przykład można nim zmieniać kolor pędzla w edytorze graficznym. API dla Surface Dial umożliwia zewnętrznym developerom na tworzenie funkcji Dial pod konkretne aplikacje. W przypadku Surface Studio pokrętła można używać tak na ekranie, jak i poza nim. Desktop Microsoftu rozpoznaje w którym miejscu ekranu znajduje się akcesorium i tworzy menu radialne wokół urządzenia.

Surface Dial może być przydatne przy stosowaniu dodatkowych urządzeń, np. długopisu, gdy używamy go naszą dominującą ręką, a jednocześnie drugą zmieniamy jego właściwości za pomocą Dial.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Komputery

Pokaż / Dodaj komentarze do: Konferencja Microsoftu 26 października - Surface Studio, VR/AR, Creators Update, Xbox

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł