Jednym z najbardziej zaskakujących ogłoszeń były nowe headsety Wirtualnej Rzeczywistości. Za ich wykonanie będą odpowiadali HP, Dell, Lenovo, Asus i Acer. Wszystkie z nich będą umożliwiały sześciostopniową swobodę ruchu. Tracking będzie się odbywał od wewnątrz, a nie odwrotnie - tak więc niepotrzebne będą żadne dodatkowe akcesoria pokroju kamer czy systemów laserowych jak u Oculus Rift czy HTC Vive.
Headsety będą wymagały parowania z PC i nie będą zawierały wbudowanych komputerów. W chwili obecnej nie ma dedykowanych kontrolerów, a steruje się nimi podobnie jak HoloLensem, czyli głosem i delikatnymi gestami dłoni.
Ukróci to też ilość potrzebnych kabli do absolutnego minimum bądź zera (prototyp na scenie był okablowany). Przede wszystkim jednak oznacza to, że headset wie, kiedy się poruszamy, a nie tylko wtedy, gdy obracamy głowę. Tym samym ma zarówno przewagę nad mobilnym, stacjonarnym GearVR, jak również wymagającym dodatkowych akcesoriów Riftem i Vive. Dzięki braku konieczności posiadania kamery, zwiększy to mobilność graczy, a także wyeliminuje potrzebę stwarzania sobie specjalnego pokoju przeznaczonego pod VR - tak twierdzi jeden z wicedyrektorów Microsoft, Terry Myerson. Według niego te zestawy Wirtualnej Rzeczywistości, dzięki zastosowanej technologii zapewnią większą immersję niż konkurencja. Wszystkie te zestawy będą w atrakcyjnej (i nieco zastanawiającej wręcz) cenie zaczynającej się od $299. Myerson zapowiedział, że niektóre z headsetów będą produktami premium i nie należy się spodziewać niskich cen, natomiast niektóre będą atrakcyjnie wycenione.
Każdy z partnerów Microsoftu już od jakiegoś czasu pracuje nad VR - Acer współpracuje ze szwedzkim studiem Starbreeze nad zestawami StarVR z wysokiej półki. Asus natomiast już miał za sobą prezentację headsetu VR ze skórzanym paskiem na targach Computex w Azji. Lenovo związało partnerstwo z chińskim startupem AntVR i tworzy mobilny zestaw Wirtualnej Rzeczywistości. HP i Dell natomiast nie posiadają jeszcze headsetów, ale obydwie firmy mają już doświadczenie w tworzeniu zestawów PC w formie plecaka z goglami VR (kompatybilne jest do tej pory wyłącznie HTC Vive). Interesujące jest to, jak te nowe partnerstwa wpłyną na relacje Microsoftu z Oculusem, z którym wcześniej współpracowali, między innymi oferując do każdego zestawu Oculus Rift pada do Xbox One, jak również umożliwiając odtwarzanie gier z One na VR w formie wirtualnego kina.
Zestawy Wirtualnej Rzeczywistości dla Windows 10 ukażą się w 2017 i są także związane z nadchodzącym na wiosnę Creators Update, lecz nie wiadomo czy ukażą się równocześnie z aktualizacją systemu, aczkolwiek takie właśnie dało się odnieść wrażenie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Konferencja Microsoftu 26 października - Surface Studio, VR/AR, Creators Update, Xbox